معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶، از نصب سنسورهای هوشمند تشخیص عبور وسایل نقلیه، در تعدادی از تقاطع‌های این منطقه خبر داد. محمدباقر اسدی معاون حمل و نقل ترافیک منطقه در این‌باره گفت: تاکنون بیش از ۵۰ شناساگر سنسورهای بی‌سیم در تقاطع خیابان شهید مطهری که به خیابان‌های میرزای شیرازی، قائم مقام و خیابان شهید بهشتی به قائم مقام، مدرس و... منتهی می‌شود، نصب شده است.

اسدی با بیان جزئیات بیشتر افزود: این سنسورهای بی‌سیم به گونه‌ای طراحی شده است که به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ پس از افزایش تعداد خودروهایی که پشت چراغ راهنما (قرمز) در انتظار هستند جهت باز شدن مسیر به سبز شدن فرمان می‌دهد. سنسورهای بی‌سیم بدون استفاده از کابل قادر هستند ۳ تا ۵ سال بدون نیاز به شارژ یا تعویض به عملکرد خود ادامه دهند.

وی درباره مثبت و مفید دانستن اجرای این طرح گفت: در گذشته با صفر شدن اعداد این چراغ‌ها تنها یک طرف این تقاطع‌ها ترافیک سبک‌تری داشت در حالی که اکنون بار ترافیکی در هر دو طرف متعادل می‌شود.

به گفته اسدی، با اجرای این طرح که در بعضی از تقاطع‌های منطقه چون حافظ- انقلاب، حجاب- فاطمی، قائم‌مقام- مطهری، انقلاب- قدس، قائم‌مقام- بهشتی، حافظ- کریم‌خان،حافظ- طالقانی و میدان فردوسی صورت گرفته و در حال انجام است، سنسورهای کار گذاشته شده با ثابت شدن روی عددی تک‌رقمی بار ترافیکی را در طرف مقابل تقاطع روان می‌کند و کاهش می‌دهد.