امکان تماس تلفنی بدون آنتن مخابراتی

رایورز: زمانی که بلایای طبیعی رخ می‏دهد امکان استفاده از خدمات ارتباطی غیرممکن می‏شود و معمولا با گذشت چند روز شرکت‌های مخابراتی می‏کوشند امکان برقراری تماس بین شهروندان و مناطق آسیب‏دیده را برقرار کنند. این امر دشواری‏های فراوانی دارد و اگر قرار باشد هر کاربر یک گوشی ماهواره‏ای در اختیار بگیرد تا در این مواقع بتواند ارتباط خود را با اطرافیان حفظ کند، باید بر حساب میزان خدماتی که دریافت می‏کنند بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار بپردازد. اما شرکت GoTenna که دفتر مرکزی آن در شهر بروکلین واقع شده و تخصص اصلی آن در زمینه تولید سخت‏افزار است، ابزار ویژه‏ای برای گوشی‏های هوشمند معمولی ارائه کرده است که این مشکلات را از بین می‏برد.

این ابزار به همراه یک دستگاه سخت‏افزاری جیبی و کوچک مورد استفاده قرار می‏گیرد که با کمترین هزینه، امکان استفاده از خدمات ارتباطی در شرایطی که هیچ آنتن مخابراتی وجود ندارد را فراهم می‏کند. دستگاه جدید این شرکت تنها چند گرم وزن دارد که می‏تواند به بند کوله‏پشتی یا کمربند متصل شود، از طریق فناوری بلوتوث و به کمک ابزار مربوطه با گوشی هوشمند ارتباط برقرار کند و این امکان را برای شما فراهم سازد تا بدون آنتن مخابراتی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

برای استفاده از این ابزار باید آنتن آن را بیرون بیاورید و دکمه مخصوص روشن/خاموش یا دستگاه را فشار دهید تا سیستم GPS آن موقعیت جغرافیایی شما را از طریق گوشی هوشمند شناسایی کند و بتواند ارتباط شما با دیگر دستگاه‏هایی که به سیستم GoTenna مجهز شده‏اند را برقرار سازد.

این شرکت همچنین یک نقشه مجازی باکیفیت را روی سایت اینترنتی خود گذاشته است که کاربران می‏توانند با بارگذاری آن به صورت لحظه به‏لحظه از موقعیت دیگر گوشی‏های مجهز به فناوری مذکور مطلع شوند. این دستگاه با سیستم‏های عامل اندروید و iOS سازگاری دارد و البته باید توجه داشت که تنها می‏تواند فرکانس‏های رادیویی ضعیف را در اختیار شما بگذارد و بر این اساس از اینترنت پرسرعت خبری نیست. به گفته شرکت سازنده دستگاه ارتباطی جدید می‏تواند در فضاهای بسته تا مسافت یک مایل و در فضاهای باز تا بیش از ۹ مایل را تحت پوشش قرار دهد و حتی در کوهستان بُرد آن تا ۵۰ مایل افزایش می‌یابد. دستگاه GoTenna که در چند روز گذشته وارد بازار جهانی شده است ۱۴۹ دلار قیمت دارد و روی اینترنت برای همه کاربران جهانی فروخته می‏شود.