لپ‌تاپ گیمینگ با خنک‌کننده پیشرفته

دنیای‌اقتصاد: شرکت MSI که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی ویژه گیمرها و طرفداران بازی‌های ویدیویی است، به‌تازگی جدیدترین لپ‌تاپ خودش را برای گیمرهای حرفه‌ای به بازار معرفی کرده است. این لپ‌تاپ جدید که با مدل GT۷۲ به بازار معرفی شده است، امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این شرکت در ماه گذشته لپ‌تاپ GT۷۰ را روانه بازار کرد که مخصوص گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده است. حالا MSI یک نسخه باز طراحی شده از این لپ‌تاپ را با بهبودهای جزئی به‌خصوص در بخش طراحی و سیستم خنک‌‌کننده بهتر به بازار معرفی کرده است.

گویا مشکل اصلی مدل قبلی مربوط به سیستم خنک‌کننده دستگاه بوده است. حالا MSI در نسخه دوم خودش دو فن خنک‌کننده را اضافه کرده است. بدنه این لپ‌تاپ ۱۷ اینچی مخصوص بازی با توجه به پردازشگر و سیستم خنک‌‌کننده قدرتمند و حجیمش، ضخامتی برابر ۴۸ میلیمتر دارد.

در این مدل هم مانند مدل قبلی از همان کیبورد استیل

یک رنگ استفاده شده است. همچنین سیستم صوتی این لپ‌تاپ هم از نوع اسپیکرهای Dynaudio است که صدای بسیار با کیفیتی را برای اجرای بازی‌ها برای کاربرانش پخش می‌کند.

صفحه نمایش ۱۷ اینچی این لپ‌تاپ تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه مجهز به کارت گرافیک ۸۷۰M یا ۸۸۰M شرکت Nvidia بوده و از پردازنده‌های چهار هسته‌ای جدید Intel بهره می‌برد. حافظه مورد استفاده در این مدل هم از سیستم Super RAID ۳ که سه درایو SSD را با بالاترین سرعت در کنار یکدیگر قرار می‌دهد، استفاده می‌کند. همچنین MSI ادعا کرده که این لپ‌تاپ جدید، اولین لپ‌تاپ مجهز به تراشه Killer DoubleShot Pro است که امکان پشتیبانی از Wi-Fi و اترنت یک گیگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. شرکت MSI اعلام کرده است که لپ‌تاپ GT۷۲ را به‌زودی و با قیمت پایه ۲۵۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.