وب‏سایت فوربس در گزارشی ادعا کرده است کاهش سود شرکت اوراکل باعث شده ثروت خالص لری الیسون، مدیرعامل این شرکت حدود ۳ میلیارد دلار کاهش یابد. به گزارش فوربس، انتشار گزارش مالی سه ماه چهارم سال مالی ۲۰۱۴ اوراکل باعث کاهش ۵/۶ درصدی ارزش سهام این شرکت شده است. درآمد اوراکل در این دوره ۲۰۰ میلیون دلار کمتر از میزان پیش‏‌بینی شده بود و سود هر سهم نیز در این دوره ۴ درصد کمتر از سود پیش‌‏بینی شده بوده است. لری الیسون، مدیر عامل اوراکل هم‌‏اکنون ۲۴ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. الیسون که در میان مدیران شرکت‌‏های سهامی عام پردرآمدترین مدیرعامل شناخته می‏‌شود، در سال ۲۰۱۳ حدود ۷۷ میلیون دلار درآمد داشته است.

بر اساس این گزارش، کاهش سود شرکت اوراکل در پایان سال مالی ۲۰۱۴، ممکن است باعث شود ارزش این شرکت در بازار حدود ۴/۱۲ میلیارد دلار کاهش یابد و لری الیسون نیز در این میان ۳ میلیارد دلار متضرر شود. اوراکل تا قبل از اعلام گزارش درآمدی اخیر توانسته بود با یک حاشیه سود ۲۹ درصدی ارزش کل سرمایه‌‏های خود را در بازار به ۱۹۰ میلیارد

دلار برساند.

تحلیل‌گران معتقدند اگر اوراکل در برنامه خود برای حرکت به سمت محصولات پردازش ابری (SaaS) جدی باشد، در کوتاه‌مدت متضرر خواهد شد، اما چنان‌که نتایج مطالعه اخیر شرکت ادوبی سیستم نشان می‏‌دهد سرمایه‏‏‌گذاران درنهایت به شرکت‏‌هایی که مرحله گذار به سمت فناوری‏‌های پردازش ابری را با موفقیت طی کنند، پاداش خواهند داد. این به آن معنا است که لری الیسون در بلندمدت خواهد توانست با تحمل ضررهای کوتاه‏‌مدت کاهش ثروت خالص خود را جبران کند.