بازار بی‌رونق کالاهای آی تی  در هفته گذشته

موبنا: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کاهش میزان خریدوفروش انواع کالاهای آی تی در هفته گذشته خبر داد. سید مهدی میرمهدی با اشاره به وضعیت نامناسب خریدوفروش انواع کالاهای ارتباطی و دیجیتالی طی هفته گذشته گفت: در هفته منتهی به ۲۳ خردادماه بازار آی تی تهران با رونق چندانی همراه نشد به طوری که میزان خریدوفروش انواع کالاها از جمله تبلت، نوت بوک و... با تقاضای چندانی همراه نبودند. وی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و همچنین تعطیلات اواسط خردادماه باعث شد تا خرید کالاهای آی تی در اولویت‌های بعدی قرار گیرد، به موجب همین امر شاهد بازاری بی جنب و جوش برای این کالای ارتباطی بودیم.

میرمهدی همچنین با اشاره به لغو چهار درصدی افزایش تعرفه کالاهای آی تی که در لیست اقلام فرهنگی قرار گرفته بود، گفت: این تصمیم از ابتدا اشتباه بود؛ چرا که بیشتر کالاهای دیجیتالی و آی تی ربطی به مقوله فرهنگی ندارند و اعلام این موضوع تنها شوک بزرگ و افزایش قیمت‌ها را به همراه داشت.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با ارزیابی بازار آی تی تهران در هفته آتی گفت: با شرایط فعلی بازارها پیش بینی می‌شود که در هفته آینده نیز تقاضای چندان چشمگیری برای انواع کالاهای دیجیتالی در بازار صورت نگیرد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که کارشناسان و فعالان حوزه بازار از استمرار بی‌رونقی بازارهای تلفن همراه، لپ‌تاپ و... خبرداده بودند.