خبرگزاری فارس: یکی از بزرگ‌ترین ناشران آمریکا به‌ همراه سامسونگ اقدام به تولید تبلتی کرده ‌است که با نام Galaxy Tab ۴ Nook روانه‌ بازار خواهد شد. Barnes&Noble یکی از فعال‌ترین شرکت‌های تولید محتوای دیجیتال و نشر کتب مختلف در آمریکا است که حالا می‌خواهد با همکاری سامسونگ تبلتی با نام گلکسی تب ۴ نوک تولید کنند. این تبلت با هدف به‌روزرسانی تبلت‌های ارزان‌قیمت B&N روانه‌ بازار خواهد شد که برای مدت‌ها است به روز رسانی نشده است. سخت‌افزار این تبلت مشابه گلکسی‌تب ۴ خواهد بود که سامسونگ به تازگی معرفی کرده است.

این تبلت همراه با صفحه‌ نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۱,۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازنده‌ چهارهسته‌ای بافرکانس ۲/۱ گیگاهرتزی با بهره‌گیری از هسته‌های Cortex-A۷ و ۵/۱ گیگابایت حافظه رم روانه‌ بازار خواهد شد.

گلکسی‌تب ۴ نوک ۲۷۶ گرم وزن خواهد داشت که کاربران می‌توانند در صورت کمبود حافظه‌ داخلی ۸ یا ۱۶ گیگابایتی آن، به‌ کمک میکرو SD آن را افزایش دهند.

بهره‌گیری از رابط گرافیکی B&N از تغییرات تبلت جدید سامسونگ خواهد بود تا کاربر بتواند به گنجینه‌ سه میلیون نسخه‌ای کتب، مجلات و روزنامه‌های B&Nدسترسی داشته باشند. پیش‌بینی می‌شود گلکسی‌تب ۴ نوک در نیمه‌ دوم مرداد ماه و با قیمت ۲۰۰ دلار در آمریکا به بازار عرضه شود.