سامانه مجازی ابر سلامت رونمایی شد

دنیای‌اقتصاد: با هدف ارتقای سلامت جامعه، سامانه مجازی «ابر سلامت» با همکاری همراه اول راه‌اندازی و طی مراسمی رونمایی شد. در این مراسم، صدوقی مدیرعامل همراه اول گفت: علاوه بر آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، این شرکت با همکاری دانشگاه‏های امیرکبیر و علم و صنعت پژوهش‏هایی را در زمینه اندازه‏گیری تشعشعات آنتن‏های BTS آغاز کرده است. صدوقی گفت: همراه اول حدود ۳ هزار آنتن BTS در تهران دارد. هرچه آنتن بیشتر باشد، پوشش کامل تر شده و تشعشع کمتری به شهروندان می‌رسد.او افزود: پس از ارائه خدمات نسل ۳ و در ادامه ۴، دیگر درآمد اپراتورهای تلفن همراه از مکالمه نخواهد بود، بلکه عمده درآمد از محل سرویس‌های گوناگون است.

وی از همه دست‌اندرکاران مرتبط با تلفن همراه درخواست کرد به توسعه شبکه همراه اول کمک کنند، زیرا توسعه در بعضی مناطق از جمله تهران عملا متوقف شده است.

در این مراسم، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز گفت: در کشور ۶ درصد GDP صرف حوزه سلامت می‌شود که باید این هزینه را کاهش دهیم. وی گفت: این سامانه معرف و موید یک پیشرفت و تلفیقی از صنعت IT و حوزه سلامت است. امروز باید پارادایمی جدید در حوزه سلامت ایجاد شود.