موبنا- 20‏ سال پیش نوکیا گوشی 2110 را به‌عنوان پیشرو به بازار موبایل دنیا عرضه کرد و به این شکل نخستین گام‏های خود را برای موفقیت در بازار تلفن همراه دنیا برداشت.
۲۱۱۰ یکی از پرفروش‏ترین گوشی‏های زمان خود بود، زیرا در آن زمان نوکیا فهمیده بود که عرضه یک محصول برای موفقیت نیاز به چه آیتم‏هایی دارد.
گوشی ۲۱۱۰ در دوره‏ای راهی بازار شد که بدنه گوشی‏ها بزرگ، صفحه نمایش آنها کوچک و باتری‏ این دستگاه‏ها عمر طولانی نداشتند، بنابراین ۲۱۱۰ با طراحی باریک، بلند و شیک انقلابی به پا کرد. خمیدگی ماهرانه اطراف صفحه نمایش و سایز کوچک آنتن طراحی را نسبت به سایر گوشی‏های بازار متفاوت می‏کرد. با این حال سایز و در عین حال کاهش ضخامت نسبت به گوشی‏های دیگر بزرگ‌ترین عامل موفقیت این گوشی به شمار می‏رفت و ۲۱۱۰ تنها گوشی بود که به راحتی داخل جیب جا می‏شد.
از سوی دیگر ۲۱۱۰ جزو نخستین گوشی‏هایی بود که می‏شد با آن پیامک فرستاد و از زنگ‏ موبایلی Gran Vals که توسط فرانسیسکو تارگا در قرن نوزدهم نواخته شده بود، هم پشتیبانی می‏کرد. باتری این گوشی در حال آماده‏باش ۳۰ ساعت شارژ نگه می‏داشت و می‏شد با آن ۳۰/۲ ساعت مکالمه کرد.
این گوشی فوریه ۱۹۹۴ معرفی شد و بعدها مدل ۲۱۱۰i آن با تغییراتی اندک به بازار آمد.
اما یکی دیگر از ویژگی‏هایی که باعث موفقیت ۲۱۱۰ شد، بخش نرم‏افزاری گوشی بود. در آن زمان که عملکردهای منو نیاز به حافظه زیادی داشت، نوکیا با معرفی این گوشی که منوی آن مبتنی بر متن بود و می‏شد از طریق آن در بخش‏های گوشی ناوبری کرد، کار شگرفی کرد.
همچنین سیستم کدینگی برای آن تعریف شده بود که روش نوشتن را در یک زبان ساده امکان‌پذیر می‏کرد که خواندن آن هم سخت نبود.
اما چیزی که کاربران را به گوشی‏های نوکیا وفادار کرد، دستگاه‏هایی بود که بعدها وارد بازار شد. مثلا اگر کاربران یاد می‏گرفتند که با یکی از گوشی‏های نوکیا کار کنند به راحتی می‏توانستند با بقیه گوشی‏های این برند نیز کار کنند.
بعدها که گوشی ۲۱۰۰ به بازار آمد نوکیا از این سری ۲۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا به فروش رساند این در حالی بود که برای فروش ۴۰۰ هزار گوشی برنامه‏ریزی کرده بود.