کارت حافظه‌ای ویژه ثبت تصاویر 4K
دنیای اقتصاد- فرمت تصویری 4K به سرعت در حال رشد و رواج در بازار محصولات دیجیتال است و به همین دلیل بعد از تلویزیون‌های اولترا HD که با این فرمت سازگارند، حالا شرکت‌های تولیدکننده دوربین‌های عکاسی دیجیتال هستند که به دنبال طراحی و تولید دوربین‌هایی با فرمت 4K هستند.
با این اوصاف است که این دوربین‌ها نیاز به کارت‌های حافظه خاصی برای ذخیره عکس‌ها و تصاویر 4K با سرعت خواندن و نوشتن بالای اطلاعات خواهند داشت. در همین راستا شرکت SanDisk به تازگی جدیدترین کارت حافظه سازگار با فرمت 4K خود را با نام Extreme Pro SDHC/SDXC UHS-II به بازار معرفی کرده است.
این کارت حافظه SD جدید از کارت‌های حافظه پر سرعتUHS Speed Class هم فراتر رفته و از سرعت نوشتن ۲۵۰ مگابایت در ثانیه به صورت مداوم و همچنین سرعت خواندن ۲۸۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. هرچند این کارت حافظه جدید با هدف کاربرانی که قصد ثبت تصاویر ۴K را دارند طراحی و تولید شده است، اما برای ثبت تصاویر RAW با سرعت بالا هم مناسب است. این کارت حافظه جدید قرار است در ماه آوریل آینده در ظرفیت‌های ۱۶ تا ۶۴ گیگابایتی و با قیمتی متغیر از ۱۲۰ تا ۳۰۰ دلار به صورت رسمی روانه بازار شود و به فروش عمومی برسد. این در حالی است که شرکت SanDisk همراه با این کارت حافظه کارت‌خوان‌های پر سرعت جدیدی را هم برای بهره بردن از سرعت انتقال ۲۸۰ مگابایت بر ثانیه‌ای کارت‌های SDXC عرضه می‌کند که این محصول هم در ماه آوریل و با قیمت ۵۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.