همکاران سیستم- مطالعه شرکت سیسکو، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده راهکار‏ها و تجهیزات شبکه‏ای در سطح جهان نشان می‏‏دهد ترافیک داده‏‏‏ها و اطلاعات بین ابزارهای همراه تا چهار سال آینده یازده برابر خواهد شد.
به گزارش وب‌سایت infoworld، شرکت سیسکو اعلام کرده است ترافیک داده‏‏ها بین ابزارهای همراه تا سال ۲۰۱۸ به یازده برابر میزان کنونی می‏‏رسد. برآوردهای این شرکت نشان می‏‏دهد تا چهار سال آینده حجم داده‏های همراه به ۱۸ اگزابایت می‏‏رسد (هر اگزابایت معادل یک میلیارد گیگابایت است). پیش‌‏بینی شده است ترافیک داده‏های همراه تا سال ۲۰۱۸ سالانه به‌طور متوسط ۶۱ درصد افزایش یابد.
این شرکت همچنین پیش‌‏بینی کرده است ابزارهای همراه تا سال ۲۰۱۸ حدود ۵ میلیارد کاربر خواهند داشت. این رقم برای سال ۲۰۱۳ حدود ۱/۴ میلیارد نفر برآورد شده است. همچنین انتظار می‏‏رود تا چهار سال دیگر حدود ۱۰ میلیارد ابزار همراه فعال خواهد بود. برآورد‏ها نشان می‏‏دهد در سال ۲۰۱۳ تعداد ابزارهای همراه مورد استفاده جهانیان ۷ میلیارد دستگاه بوده است.
شرکت سیسکو با استفاده از ابزارهای پژوهشی پیچیده دریافته است که متوسط سرعت ارتباطات شبکه‏‌ای در سال ۲۰۱۳ حدود ۴/۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. انتظار می‏‏رود این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۵/۲ مگابیت بر ثانیه برسد. یافته‏های این مطالعه همچنین نشان می‏‏دهد ۶۹ درصد از داده‏های همراه در سال ۲۰۱۸دارای فرمت ویدئویی خواهد بود. این رقم برای سال ۲۰۱۳ حدود ۵۳ درصد برآورد شده است.
پژوهشگران سیسکو اعلام کرده‏اند تا سال ۲۰۱۸ حدود ۹۴ درصد از ترافیک داده‏‏ها بین ابزارهای همراه از طریق گوشی‏های هوشمند، لپ‌تاپ‏‏ها و تبلت‏‏ها صورت خواهد گرفت و ابزارهای دیگری مثل ترموستات‏های خانگی، خودرو‏ها و ابزارهای پوشیدنی مثل عینک گوگل یا ساعت‏های هوشمند نیز حدود ۵ درصد از این ترافیک را از آن خود خواهند کرد.