Asus به زودی عرضه می‌کند تبلتی با قلم هوشمند
دنیای‌اقتصاد- شرکت Asus هم به‌تازگی و در نمایشگاه CES تبلت جدیدش را رونمایی کرده است. این تبلت که مبتنی بر ویندوز 8 است، با مدل VivoTab Note 8 به بازار معرفی شده است.

این دستگاه دارای یک قلم اختصاصی به نام Wacom است که کار با آن را برای کاربرانش راحت‌تر می‌کند. کارشناسان این شرکت معتقدند که کار با این قلم برای کاربران گرافیست می‌تواند، جذابیت زیادی داشته باشد. صفحه نمایش این تبلت اندازه ۸ اینچی داشته و از نوع IPS است. به همین دلیل هم تصاویر را با وضوح ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
این تبلت همچنین دارای امکانات دیگری مانند رم ۲ گیگابایتی، دوربین پنج مگاپیکسلی در پشت و دوربین VGA در جلو است. پردازنده این تبلت از نوع Atom Bay Trail از Intel است که با سرعت ۸۶/۱ کار می‌کند. این تبلت از امکانات ارتباطی مانند بلوتوث، Wi-Fi و NFC بهره می‌برد. ابعاد این دستگاه برابر ۹۵/۱۰ در ۸/۱۳۳ در ۹/۲۲۰ میلیمتر بوده و وزن آن به ۳۸۰ گرم می‌رسد.
شرکت Asus اعلام کرده است که این تبلت جدیدش را از اواخر فصل اول امسال و با قیمت ۲۹۹ دلار برای نسخه ۳۲ گیگابایتی و ۳۴۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.