شایعاتی که دوباره منتشر شده حاکی از آن است که شرکت چینی لنوو قصد خرید شرکت کانادایی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند بلک‌بری را دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز، این شایعه نخستین بار اوایل سال جاری میلادی منتشر شد و هم‌اکنون که بلک‌بری به صورت رسمی آمادگی خود را برای فروش اعلام کرده است، لنوو تلاش می‌کند از این فرصت استفاده کند.
منابع آگاهی که نخواستند نامشان فاش شود به روزنامه وال‌استریت ژورنال توضیح دادند که شرکت لنوو یک قرارداد غیرعلنی با شرکت بلک‌بری منعقد کرده است که به موجب آن به حساب‌های این شرکت دسترسی پیدامی‌کند.
شرکت لنوو به تازگی مرکز تولید گوشی‌های هوشمند خود را نیز راه‌اندازی کرده است و احتمال می‌رود که با این اقدام دو شرکت را با یکدیگر ادغام کند یا شرکت بلک‌بری را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خود گسترش دهد و با همین نام در بازار جهانی تلفن‌همراه حضور یابد.
شرکت لنوو در سال ۲۰۰۵ میلادی مرکز تولید رایانه‌های شخصی IBM را خرید و پس از گذشت مدتی این نام را از بازار جهانی رایانه‌های شخصی حذف کرد. گفته می‌شود که هر دو شرکت لنوو و بلک‌بری از دادن توضیح در این زمینه خودداری کرده‌اند.