با سقوط IBM
همکاران سیستم- آخرین گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان می‌‏دهد این شرکت در دنیای نرم‌‏افزار‌ها از شرکت‏‌های مایکروسافت و اوراکل عقب‌مانده است.
به گزارش وب‏‌سایت readwrite، گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان داده است که این شرکت که تا پیش از این دومین عرضه‏‌کننده نرم‌‏افزار در جهان بوده است، در حال حاضر جایگاه خود را به اوراکل واگذار کرده است و در جایگاه خود یک پله سقوط کرده است. هم‌‏اکنون مایکروسافت را باید بزرگ‌ترین عرضه‏‌کننده نرم‌‏افزار در جهان دانست و اوراکل و آی بی‌ ام را نیز به ترتیب در رتبه‌‏های دوم و سوم نشاند.
تجزیه و تحلیل آخرین گزارش درآمدی آی بی‌ ام نشان می‌‏دهد این شرکت در طول چهار فصل مالی گذشته از محل عرضه محصولات نرم‌‏افزاری ۷۱/۲۵ میلیارد دلار درآمد خالص داشته است، در حالی که درآمد خالص اوراکل در این مدت ۸۳/۲۷ میلیارد دلار بوده است. اما از نظر درآمدهای ناخالص و کلی، آی بی‌ ام همچنان دست بالا‌تر را دارد. درآمدهای کلی اوراکل در طول چهار فصل مالی گذشته ۳۷/۳۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم فقط ۹/۳۶ درصد از درآمد ۳۶/۱۰۱ میلیارد دلاری آی بی‌ ام در این مدت است. شرکت اوراکل در بخش سخت‏‌افزاری نیز همچنان از آی بی‌ ام عقب است. آی بی‌ ام در طول چهار فصل مالی گذشته از محل فروش سخت‏‌افزار ۸۷/۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است، اما درآمد اوراکل از این حوزه فقط ۲۵/۵ میلیارد دلار بوده است.