عرضه اولین اپ استور از سوی اچ پی
همکاران سیستم- شرکت اچ پی از عرضه یک اپ‌‏استور ویژه محیط شبکه‏‌های مبتنی بر نرم‌‏افزار (SDN) خبر داده است.
به گزارش وب‏‌سایت zdnet، شرکت اچ پی ادعا کرده است اولین اپ‏‌استور ویژه سیستم‌‏های شبکه‌‏ای مبتنی بر نرم‌‏افزار را راه‌‏اندازی کرده است. اچ پی همچنین از قصد خود برای عرضه یک کیت توسعه ‏نرم‏‌افزاری (SDK) ویژه شبکه‏‌های مبتنی بر نرم‏‌افزار خبر داده است. این کیت که تحت جاوا است، قرار است از اوایل نوامبر امسال در دسترس توسعه‌‏دهندگان نرم‌‏افزاری قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، اپ‏‌استور جدید شرکت اچ پی به کاربران اجازه می‌‏دهد نسبت به جست‌وجو، خرید و دانلود نرم‌‏افزارهای سازگار با کنترلگرهای شبکه‏‌های مبتنی بر نرم‌‏افزار اقدام کنند. قرار است نرم‌‏افزار‌ها و برنامه‏‌های کاربردی موجود در این اپ‏‌استور توسط اچ پی و برخی از شرکای این شرکت طراحی شود.
نرم‏‌افزارهایی که توسط سایر گروه‌‏های توسعه‏‌دهنده طراحی شده است، نیز در این پایگاه قابل عرضه خواهد بود. نرم‌‏افزارهای طراحی‏‌شده باید قبل از ورود به این اپ استور توسط اچ پی تایید شوند تا این اطمینان حاصل شود که همه آنها جزو نرم‌‏افزارهای سازگار با فناوری SDN و دارای درجه «کسب‌وکار» هستند.
در حال حاضر برخی از شرکای اچ پی برای استفاده از کیت توسعه نرم‌‏افزاری SDN اچ پی اعلام آمادگی کرده‌‏اند. کریتیکس، اینتل، مایکروسافت، پی دبلیو سی، رایوربِد، دانشگاه آر‌ام آی تی، شورتِل، سپ، تک ماهیندرا، وی‌ ام وِیر و وب‌‏سنس از جمله مهم‌ترین این شرکت‏‌ها هستند.