مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت در واکنش به ضعف پوشش شبکه این اپراتور در برخی نقاط تهران گفت: در تهران سه فاز توسعه تعریف شده بود، بخش عمده فازهای توسعه محقق شده و 15 الی 20 درصد از برنامه توسعه محقق نشده است. در مناطق غرب و جنوب تهران پوشش ضعیف شده و در منطقه شمال و بخشی از شرق شبکه دچار ازدحام (تراکم مشترک) است.
ناصر حسین اصفهانی در ادامه افزود: این امر به دلیل عدم همکاری مناسب مراجع صدور مجوز نصب آنتن است. باید از اول آبان تاکنون ۶۰ سایت در تهران اضافه می‌کردیم، اما به دلیل خودداری شرکت ارتباطات مشترک شهر، عملا از آبان توسعه شبکه در تهران متوقف شده است. این در حالی است که مبین نت نسبت به سایر اپراتورها،‌ تعداد سایت‌های کمتری دارد.
مدیرعامل اپراتور سراسری وایمکس مبین‌نت تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد سایت‌های وایمکس مبین‌نت با همراه اول share (مشترک) است، اما اگر حتی مبین‌نت با همراه اول برای استفاده مشترک از سایت‌های همراه اول به توافق برسد، باز هم باید از شرکت ارتباط مشترک شهر، مجوز بگیرد.
اصفهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در واکنش به منسوخ شدن تکنولوژی وایمکس در دنیا گفت: ما معتقدیم مقوله وایمکس با کاری که مبین‌نت انجام می‌دهد متفاوت است. ما خود را ارائه‌دهنده باند وسیع می‌دانیم که وایمکس یکی از روش‌های باند وسیع است.
وی توضیح داد: مشخص است که وایمکس در رقابت با تکنولوژی‌های آینده از قبیل ۳G (نسل سوم موبایل) و LTE (نسل چهارم)، آینده روشنی نخواهد داشت و در آینده با منسوخ شدن کامل تکنولوژی وایمکس، تهیه تجهیزات آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
وی گفت: به این خاطر به طور جدی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صحبت کرده‌ایم و آنها به طور ضمنی موافقت‌هایی را برای ارتقای تکنولوژی به نسل بالاتر اعلام کرده‌اند، اما هنوز مجوز رسمی و نهایی صادر نشده است.
اصفهانی همچنین در خصوص اینکه در پروانه اپراتوری وایمکس، امکان مکالمه اینترنتی (VOIP) دیده شده، آیا مبین‌نت هم‌اکنون سرویس VOIP هم ارائه می‌کند، گفت: طبق پروانه VOIP یکی از خدمات اپراتور وایمکس است. اما اکنون مشترک VOIP نداریم، اصولا نیز اپراتورهای پهنای باند علاقه به ارائه سرویس VOIP ندارند.
وی توضیح داد: اگرچه در زمینه ایجاد سرویس VOIP میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، اما از لحاظ فنی و اقتصادی تصمیم به ارائه این سرویس نداشتیم. زیرا برقراری ارتباط VOIP نیاز به سایت‌های متعدد دارد که ممکن است به دلیل کمبود سایت در برخی مناطق کیفیت مکالمات مشتریان را راضی نکند و روی سرویس مبین‌نت تاثیر منفی روانی بگذارد. همچنین ممکن است سرویس VOIP با قیمت‌های فعلی برای اپراتور به صرفه نباشد.