اختصاص سهم بازار مینی‌ لپ‌تاپ به تبلت
دنیای‌اقتصاد- در حالی‌که در بازار خرید و فروش کامپیوتر، تبلت‌ها جایگزین مینی لپ‌تاپ‌ها شده‌اند، اما برخی از برندها نظیر ایسوس، اچ پی و... همچنان مبادرت به عرضه برخی از نمونه‌های مینی لپ‌تاپ به بازار می‌کنند.
البته بر اساس اعلام فعالان بازار این مینی لپ‌تاپ‌ها مخاطبان چندانی ندارند و تنها برای خالی نبودن سبد موجودی محصولات این برندها در بازار عرضه شده‌اند. محمد صاحبی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این‌باره به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد، زمانی که مینی لپ‌تاپ‌ها وارد بازار شدند، این پیش‌بینی وجود داشت که بازار تبلت به‌شدت بازار مینی لپ‌تاپ را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این اتفاق هم رخ داد.
به گفته وی، این اتفاق با عرضه تبلت‌های ارزان‌قیمت که قابلیت اتصال به کیبورد را دارند پررنگ‌تر شد.
وی با اشاره به این موضوع که تبلت‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی در بازار کامپیوتر جایگزین خوبی برای مینی لپ‌تاپ‌های ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی شده‌اند گفت: در شرایط فعلی مینی لپ‌تاپ‌های موجود در بازار قیمتی در حدود یک میلیون تومان دارند که با لحاظ کردن کانفیگ پایینی که دارند انتخاب به صرفه‌ای نیستند. اما تبلت‌ها، حتی نمونه‌های ارزان قیمت به دلیل قابلیت کاربردی راحت و ساده‌ای که دارند و از همه مهم‌تر قیمت ارزان‌تر و محبوبیت بالا در بازار مخاطبان بسیاری یافته‌اند.
یکی دیگر از فعالان بازار هم با بیان این مطلب که در حال حاضر نمونه‌های بسیار محدودی از مینی لپ‌تاپ موجود است به «دنیای‌اقتصاد» گفت: به‌طور قطع می‌توان گفت مینی لپ‌تاپ‌ها در بازار منسوخ شده‌اند و همین نمونه‌های موجود در بازار مخاطبی ندارند. به گفته وی، معدود شرکت‌های عرضه مینی لپ‌تاپ هم بیشتر برای خالی نبودن عریضه اقدام به عرضه این کالاها به بازار کرده‌اند. برخی نیز تعدادی مینی لپ‌تاپ در انبارداشته و حالا به بازار عرضه کرده‌اند. اما ورود این کالاها به بازار تاثیری در وضعیت بازار ندارد.