لنز- دوربین بی‌سیم برای تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند
دنیای‌اقتصاد- به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می‌دهد شرکت سونی به زودی از دو لنز-دوربین بی‌سیم با نام‌های QX10 و QX100 پرده‌برداری خواهد کرد. در واقع این ابزارهای بی‌سیم با تبلت یا موبایل هوشمند هماهنگ شده و کیفیت عکس و فیلمبرداری آنها را در سطح دوربین‌های کامپکت ارتقا می‌دهند.
جالب است بدانید که این ابزارها دارای حسگر، پردازنده داخلی، لنز با قابلیت بزرگنمایی، حافظه SD داخلی و اتصال Wi-Fi هستند.لنز- دوربین سونی امکان عکاسی و ذخیره اطلاعات در حافظه SD داخلی را دارد و شاید اگر از صفحه نمایش و کلید شاتر صرفنظر کنیم، تمام بخش‌های یک دوربین کامل را دارد.
با این حال اما برای کنترل لنز- دوربین سونی از موبایل هوشمند یا دوربین کمک گرفته می‌شود، به این معنی که برای بزرگنمایی، تغییر در تنظیمات دوربین، تغییر میزان نوردهی و موارد دیگر باید از یک اپلیکیشن که روی موبایل هوشمند یا تبلت نصب می‌شود، استفاده شود. ارتباط بین موبایل و این لنز- دوربین‌ها هم از طریق Wi-Fi برقرار می‌شود.
براساس گزارش وب‌سایت SonyAlphaRumors، سونی قصد دارد دو مدل از این ابزار را با نام‌های DSC-QX۱۰ و DSC-QZ۱۰۰ روانه بازار کند. مدل QZ۱۰۰ قرار است مجهز به یک حسگر یک اینچی شود که در دوربین RX۱۰۰ Mark II هم وجود دارد. مدل QX۱۰ هم از یک حسگر ۳/۲ اینچی بهره می‌برد. حسگر هر دو مدل ۱۸ مگاپیکسل و از نوع CMOS بوده و لنز آنها هم دارای بزرگنمایی ۱۰ برابر است.
لنز- دوربین سونی، ابزاری است که امکان عکاسی با کیفیت حتی با موبایل و تبلتی را که بدون دوربین است فراهم می‌آورد. انتظار می‌رود این محصول از اغلب ابزارهای هوشمند پشتیبانی کند. از نظر کیفیت عکاسی انتظار می‌رود این محصولات در حد گلکسی زوم سامسونگ یا دوربین‌های جیبی
Point-and-Shot باشد. هنوز قیمت یا زمان عرضه این محصولات مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود سونی در نمایشگاه IFA ۲۰۱۳، لنز- دوربین‌های جدید خودش را معرفی کند.