بیمارستان‌های هوشمند در راهند
اتاق بیماران در بیمارستان‌های آینده علاوه بر بهره‌مندی از طراحی منحصر به فرد، مجهز به پارچه‌های ضدمیکروب، تبلت و حسگرهای هوشمند برای کنترل روشنایی و دما خواهند بود.
به گزارش «ایسنا»، محیط داخلی بیمارستان به‌ویژه اتاق بیماران طی چند دهه اخیر شاهد هیچ گونه تغییر و تحول چشمگیری نبوده‌اند و طراحان تلاش می‌کنند با ارائه طرح‌های تازه، سطح سلامت و مراقبت‌های بهداشتی را ارتقا دهند. پروژه اتاق بیماران 2020 از سوی شرکت NXT Health ارائه شده و تلاش می‌کند که دانش پزشکان را با استعداد طراحان تلفیق کند. این پروژه با حمایت وزارت دفاع آمریکا و همکاری 35 فعال صنعتی از چهار سال پیش آغاز شده است. نتیجه نهایی این همکاری، نمونه اولیه‌ای از اتاق آینده بیماران است که می‌تواند تحول چشمگیری در ارائه خدمات بهداشتی و سطح سلامت در بیمارستان‌ها ایجاد کند. این طرح شامل پنل‌های منحنی سفید رنگ با پایه‌های آلومینیومی است که یک سازه خاص برای اتاق ایجاد می‌کند.
در بخش دیگری از اتاق، میز مخصوص تبلت رایانه در نظر گرفته شده است که به‌صورت صوتی کنترل شده و امکان برقراری ارتباط با بخش پرستاری، درخواست کمک، بررسی فرآیند درمان و کنترل عوامل محیطی مانند سیستم روشنایی و دما و حتی انجام بازی‌های رایانه‌ای را فراهم می‌کند.