یک تبلت 8 اینچی مبتنی بر ویندوز
دنیای‌اقتصاد- شرکت Toshiba که نتوانسته در سال‌های اخیر حضور پررنگی را در بازار انواع تبلت تجربه کند، حالا به دنبال ورود به بازار تبلت‌های ویندوزی است. درست به همین دلیل هم این شرکت به تازگی تبلت جدیدش را با نام Encore به بازار معرفی کرده است.
این تبلت که قیمتی ارزان‌تر از تبلت W3 شرکت Acer دارد، دارای صفحه نمایش 8 اینچی و جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز، یعنی ویندوز 1/8 است. این تبلت مانند W3 مجهز به پردازنده اتم است، اما با توجه به اینکه Encore تبلتی جدید است، پردازنده‌ مورد استفاده در آن مجهز به تراشه‌های چهار هسته‌ای Bay Trail است.
تبلت جدید Toshiba علاوه بر مجهز بودن به نسخه کامل ویندوز ۱/۸، از دو میکروفن، دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و امکان ارتقای حافظه از طریق اسلات microSD هم بهره می‌برد. نمایشگر ۸ اینچی این تبلت هم تصاویر را با وضوح ۸۰۰ در ۱۲۸۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.
این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود این تبلت گواهی‌نامه رسمی از طرف اسکایپ را هم دریافت کند. شرکت Toshiba اعلام کرده است که این تبلت جدیدش را از اوایل نوامبر و با قیمت ۳۲۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.