سه محصول جدید و ویژه از خانواده VAIO
دنیای‌اقتصاد- در نمایشگاه امسال IFA شهر برلین شرکت‌های مختلف محصولات جدید و متنوع خودشان را به نمایش گذاشته‌اند.
درست به همین دلیل هم شرکت‌های مختلف با برگزاری رویدادهای ویژه خودشان محصولات جدید را معرفی می‌کنند. شرکت سونی هم در شب قبل از مراسم افتتاحیه نمایشگاه IFA امسال، در رویدادی ویژه سه محصول جدید از سری کامپیوترهای VAIO خودش را معرفی کرد. هر سه این محصولات مجهز به نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسلی از نوع لمسی بوده و از طراحی منحصر به‌فردی برخوردارند.

مدل VAIO Flip PC یک لپ‌تاپ منعطف و منحصر به فرد است که برای کاربران نه‌چندان حرفه‌ای طراحی و تولید شده است. روی در دستگاه، قطعه‌ای به‌عنوان نقطه اتکای نمایشگر قرار گرفته که باعث تغییر شکل Flip به چند شکل و حالت مختلف می‌شود. با این اوصاف کاربران این محصول می‌توانند آن را مانند یک لپ‌تاپ مورد استفاده قرار داده، یا نمایشگر را چرخانده و آن را به یک تبلت تبدیل کنند. البته می‌توان دستگاه را از قسمت صفحه کلید روی سطح میز قرار داده و از قسمت پایینی آن به عنوان یک پایه استفاده کرد تا زوایای دید خوبی از نمایشگر آن در اختیار کاربر قرار بگیرد. این محصول مبتنی بر ویندوز 8 بوده و در سه سایز 13، 14 و 15 اینچی و وزن 3/1 کیلوگرمی طراحی شده است. این دستگاه دارای پردازنده‌های Haswell اینتل بوده و از پردازشگر گرافیکی اینتل هم استفاده می‌کند. البته امکان انتخاب مدل‌هایی با کارت گرافیک مجزا برای کاربران هم وجود دارد. کیفیت ساخت Flip قابل قبول است و سونی توانسته با ساخت این محصول، نسل جدیدی از کامپیوترهای قابل حمل را به بازار عرضه کند.
VAIO Tap 11 هم محصول جدید دیگری از سونی است که یک تبلت فوق باریک همراه با یک داکت صفحه کلید مغناطیسی است. ضخامت بدنه این محصول کمتر از یک سانتی‌متر است و نمایشگر آن قابلیت نمایش تصاویر را با وضوح 1080 پیکسل دارد. این دستگاه مجهز به پردازشگر Haswell اینتل بوده و مبتنی بر ویندوز 8 است. صفحه کلید فیزیکی عرضه شده به همراه این محصول را هم می‌توان به صورت بلوتوث به تبلت متصل کرد و هم از طریق داکت مغناطیسی آن را مورد استفاده قرار داد. حتی اگر ضخامت صفحه کلید را هم در کنار بدنه‌ اصلی تبلت در نظر بگیریم، باز هم با محصول بسیار باریکی رو به رو می‌شویم. با این همه اما گویا این کیبورد اختصاصی، از تاچ‌پد بهره نمی‌برد. Tap 21 محصول جدید دیگر سونی است که به دنبال استقبال از Tap 20 این شرکت به بازار عرضه شده است. این تبلت مجهز به یک نمایشگر Full HD درخشان با اندازه 21 اینچی و یک پایه ویژه است که به کاربر اجازه می‌دهد از هر زاویه‌ای که علاقه دارد، به کار با این غول جدید وایو بپردازد. با این همه اما هنوز خبری درباره زمان و قیمت عرضه این محصولات جدید اعلام و منتشر نشده است.