همکاران سیستم- در حالی که تنها ۳۸ درصد سازمان‌ها از خدمات و ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری بهره می‌برند، سرمایه‌گذاری جهانی روی سرویس‌های عمومی IT در حوزه پردازش ابری همچنان رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که ارزش این بازار تا سال ۲۰۱۷ میلادی به بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار برسد.
به گزارش وب‌سایت talkincloud، خدمات عمومی IT در حوزه پردازش ابری بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی رشد سالانه 5/23 درصدی خواهد داشت که این رقم نسبت به میانگین رشد بخش‌های مختلف صنعت جهانی فناوری اطلاعات ۵ برابر بیشتر است.
این اعداد و ارقام فناوری‌های مربوط به خدمات پردازش ابری را وارد فاز دوم فعالیت‌های خود می‌کند که بر اساس آن نه تنها سازگاری با خدمات پردازش ابری گسترده‌تر می‌شود، بلکه راهکارهای بیشتری مبتنی بر نیازهای کاربران ارائه می‌شود.
«فرانک جنز» (Frank Gens) مدیر مرکز تحقیقاتی IDC و تحلیلگر بر‌تر این مرکز توضیح داد که موج نخست سازگاری با خدمات پردازش ابری بر توسعه سازمان‌های IT و کارآمدی آنها تاکید دارد.
او در این خصوص گفت: «طی چند سال آینده اولویت نخست در حوزه خدمات پردازش ابری از مباحث اقتصادی به نوآوری‌ در این زمینه تغییر خواهد کرد و باعث خواهد شد شرکت‌های مطرح در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهند و خدمات خود را به صورت گسترده‌تر در اختیار کاربران بگذارند».