دنیای‌اقتصاد- در حالی که دستگاه‌های دیجیتال شخصی و هوشمند به سرعت جای خودشان را در میان کاربران مختلف در سرتاسر دنیا باز می‌کنند، سهم سیستم‌عامل آندروید از این بازار داغ و پررونق بیشر و بیشتر می‌شود. شاید گوگل زمانی فکرش را هم نمی‌کرد که بتواند چنین سود و درآمدی از این سیستم‌عامل متن باز به دست بیاورد.
حالا گویا گوگل پلی هم با این روند همراه شده است تا درآمدی بیش از شرکت‌هایی مانند سونی و نینتندو را در صنعت بازی‌ها به‌دست بیاورد.
اخیرا گزارشی در این زمینه از سوی App Annie منتشر شده است که نشان می‌دهد بخش بازی گوگل پلی در قسمت درآمد از مجموع درآمدNintendo DS و Sony PS Vita گذشته و عبور کرده است. البته گوگل در این بخش همچنان قبل از iOS قرار دارد. حتی ترکیب درآمد سونی، نینتندو و گوگل باز هم کمتر از درآمد اپ استور اپل در بخش بازی است.
بر اساس این گزارش، فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور همچنان تا حدزیادی به درآمد بخش بازی خود وابستگی دارند. میزان دانلود بازی از هر فروشگاه هم در حدود ۴۰ درصد کل دانلودهاست. گوگل پلی ۸۰ درصد از درآمد خودش را از بخش بازی‌ها به دست می‌آورد، درحالی که درآمداپ استور اپل از بخش بازی‌ها به ۷۵ درصد می‌رسد.

درآمد گوگل پلی از بازی‌ها بیش از نینتندوو سونی است