فناوری تلویزیون مداربسته بی‌سیم آشوبگران فوتبال را شناسایی می‌کند

با به‌کارگیری فناوری تلویزیون مداربسته بی‌سیم توسط یکی از باشگاه‌های فوتبال انگلیس، تماشاگران فوتبال در این کشور شاهد سطح امنیتی جدیدی خواهند بود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، در جدیدترین اقدامی‌ که مدافعان آزادی‌های شهروندی آن را جامعه تحت نظر نامیده‌اند، یک شرکت انگلیسی برای فراهم‌سازی فناوری تلویزیون مداربسته بی‌سیم در حال مذاکره با یک باشگاه فوتبال لیگ برتر انگلستان است.

در این فناوری، دوربین‌های بسیار‌ریزی که در یقه و کلاه مراقبان امنیتی حاضر در جمعیت پنهان شده‌اند،‌ عکس‌های زنده‌ای را از داخل استادیوم به اتاق کنترل ارسال می‌کنند و در آنجا تصاویر برای شناسایی آ‌شوبگران فوری اسکن می‌شوند.

این فناوری پیش از این به منظور مقابله با جرایم در مراکز شهرها به کار گرفته شده و به گفته مدیر شرکت انگلیسی‌ توسعه این فناوری به زمان نیاز دارد و در مقایسه با تلویزیون‌های مداربسته معمولی موثرتر است، به عنوان مثال اگر دوربین در کلاه به کار رفته باشد می‌تواند تصویر مستقیمی ‌از چهره یک کیف قاپ را تهیه کند.

به گفته گروه‌های مدافع آزادی‌های شهروندی، انگلیس با وجود چهار میلیون دوربین مداربسته‌ که در جاده‌ها،‌ ساختمان‌ها، ‌ایستگاه‌ها و فروشگاه کار گذاشته شده‌اند،‌ شدیدترین کشور تحت نظر جهان است.