مدیران یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت با تشریح مشکلات بخش خصوصی در ارائه خدمات اینترنت، اصلی‌ترین مشکل موجود بر سر توسعه ADSL را ضعف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در نظارت و تصمیم‌گیری برعملکرد ارائه‌دهندگان اینترنت عنوان کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن شانه ساز زاده، رییس هیات‌مدیره شرکت شاتل، در ادامه گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان قانون‌گذار در پاره‌ای مواقع در برخورد نظارتی خود عقب‌نشینی می‌کند و در مورد اختلافات شرکت‌های PAP و مخابرات تصمیم‌سازی درستی صورت نمی‌دهد.

رییس هیات‌مدیره شاتل با اشاره به تامین پهنای باند مصرفی مورد نیاز گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت به دنبال کاهش نرخ پهنای باند اینترنت است و در واقع با قراردادی که با این شرکت داشتیم، پهنای باند مورد نیاز خود را به راحتی برطرف کرده و هیچ مشکلی برای تامین پهنای باند مورد نیاز خود نداریم.

شانه ساززاده مشکلات شرکت‌های PAP برای ارائه سرویس اینترنت را تنها محدود به رانژه خطوط و تعرفه ندانست و ادامه داد: در سایر موارد همچون در اختیار قرار گرفتن امکانات و تجهیزات پسیو و ترنسمیشن و خطوط انتقال نیز با مخابرات‌های استانی مشکلاتی داریم که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با نظارت بر این مسائل باید راه‌حل آن را بیابد.

وی بیشترین مشکلات موجود را مربوط به استان‌هایی عنوان کرد که بیشترین ضریب نفوذ را داشته و گفت: عمده مشکلات این شرکت برای ارائه اینترنت پرسرعت در استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، قم و همدان است.