در حالی که بیش از چند ماه از وعده‌های چند باره وزیر مبنی بر واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم می‌گذرد، این بار تقی‌پور همزمان با روز جهانی ارتباطات وعده جدید دیگر در این زمینه مطرح کرده است. وزیر ارتباطات در وعده جدید خود خبر از واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تا آخر اردیبهشت‌ماه داده است. براساس اظهارات وی یعنی کمتر از دو روز دیگر کاربران می‌توانند از خدمات این اپراتور استفاده کنند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه در بحث استفاده از تکنولوژی موبایل، ما در این دوره تکنولوژی را از نسل دو به ۷۵/۲ ارتقا دادیم، گفت: با وجود اپراتور سوم، تکنولوژی نسل سوم نیز خدماتش را ارائه خواهد داد و در زمینه حمایت از تولیدات داخلی نیز کارهای خوبی انجام شده و درصد زیادی از تجهیزات مخابرات نیز توسط صنعتگران داخلی تولید می‌شود.

او گفت: امروز شش اپراتور در زمینه ارائه خدمات ارتباطات سیار فعال هستند و اپراتور اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور بیش از ۵۲ هزار و۶۰۰ روستا و هزار و ۱۰۴ شهر را تحت پوشش خود قرار داده و اپراتور دوم نیز شرایط خوبی داشته و بیش از ۱۸ میلیون مشترک دارد و در هزار و۶۸۰ شهر و دهستان سرویس می‌دهد و پوشش جمعیتی آن ۷۷ درصد است. وی با بیان اینکه از پایان این ماه، سیم‌کارت‌های اپراتور سوم به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و به‌صورت محدودی در اختیار قرار می‌گیرند، گفت: بعد از طی مراحل آزمایشی این سیم‌کارت‌ها به صورت عمومی به شهروندان ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبریک روز جهانی ارتباطات گزارشی از آخرین نتایج و دستاوردهای این حوزه ارائه کرد.

رضا تقی‌پور با اشاره به پیام دبیرکل اتحادیه مخابرات گفت: بحث عرضه خدمات در روستاها نیز که شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات هم هست، اقدامات مهمی انجام شده است و تا کنون ۹۲۳ دفتر ICT روستایی داشتیم که این تعداد امروز به حدود ۱۰هزار و۷۰ دفتر رسیده و در بحث دولت الکترونیکی امروز ۸۶۳ خدمت از طریق پورتال IRAN.IR به مردم ارائه می‌شود و به موازات آن شبکه زیرساخت در کشور نیز توسعه می‌یابد. به نحوی که تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت امروز به بیش از ۱۱ میلیون‌ و۴۵۰ هزار پورت افزایش یافته که البته میزان منصوبه یک‌ و ‌نیم برابر این تعداد است که آماده واگذاری است.