بازار هدایای دیجیتالی و کامپیوتری رونق گرفت

بازار دیجیتال- این روزها بازار کالاهای ارزان قیمت در بازار کامپیوتر به ویژه لپ‌تاپ و همچنین در بازار گوشی تلفن همراه رونق گرفته است. این درحالی است در بازار کالاهای دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری خریداران به سراغ کالاهای جدید و با قابلیت می‌روند.

همچنین میزان تقاضا برای نرم‌افزاهای سرگرمی و همچنین کنسول‌های بازی تا حدودی نسبت به قبل افزایش یافته است.

بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر اکثر مراجعین به بازار افرادی هستند که به قصد خرید هدیه به بازار مراجعه می‌کنند.

محمد نیکوخصال، یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید، طی سال‌های اخیر میزان تقاضا برای کالاهایی که قابلیت ارائه به عنوان هدیه را دارند در بازار کامپیوتر و کالاهای دیجیتال افزایش یافته است و این نشان‌دهنده این است که این کالاها در بازار مخاطبان زیادی دارند.

به گفته وی، در حال حاضر اکثر گروه‌های سنی، حتی کودکان ۶ تا ۷ ساله از مخاطبان بازار کامپیوتر هستند.

شکری‌پور، یکی دیگر از فعالان بازار نیز با بیان این مطلب که کاهش قیمت‌ها در ماه‌های پایانی سال باعث سرازیر شدن خریداران به سوی بازار می‌شود گفت، طی مدت اخیر تقاضا برای مینی لپ‌تاپ‌هایی با میانگین قیمت ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، هارددیسک‌های اکسترنال، تجهیزات دیجیتالی فانتزی و... افزایش یافته است.

یکی از فعالان بازار گوشی تلفن همراه نیز از رشد تقاضا برای گوشی‌هایی با میانگین قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خبر داد.

در بازار سیم‌کارت هم شاهد رشد نسبی تقاضا نسبت به ماه‌های قبل هستیم. به طوری‌که فعالان بازار ادعا می‌کنند، اکثر افرادی که گوشی تلفن همراه به عنوان هدیه خریداری می‌کنند یک سیم‌کارت ایرانسل یا دائمی با کدهای ۷ و ۸ هم خریداری می‌کنند.

اما در بازار تلویزیون، اکثر خریداران به سراغ نمونه‌های LED رفته و دیگر LCDها مانند قبل سهم بزرگی از بازار فروش را در اختیار ندارند.