کارمندان تنبل خود را با تلفن همراه کنترل کنید!

نرم‌افزار جدیدی ویژه تلفن‌های همراه هوشمند ارائه شده است که به رییس اداره اجازه می‌دهد که کارمندان تنبلی را که از زیر کار در می‌روند یا از خودروهای اداری سوء استفاده می‌کنند، کنترل کند. روزهای سرخوشی کارمندانی که دیر به اداره می‌رسیدند و ترافیک سنگین راه را بهانه می‌کردند به پایان رسیده است! اکنون رییس‌تان می‌تواند از طریق نرم‌افزاری که روی تلفن همراه نصب می‌شود در هر نقطه‌ای شما را کنترل کند. این برنامه جانبی که «توپ بلوری» (کریستال بال) نام دارد برای عملکرد خود از سیستم‌های موقعیت‌یاب ماهواره‌ای (جی. پی. اس) داخل خودرو استفاده می‌کند. این نرم‌افزار به رییس اداره اجازه می‌دهد که محل کارمندان، تماس‌ها و پیام‌های دریافتی و ارسالی و استفاده از اینترنت را از راه تلفن‌های همراه کاری کنترل کند.

این نرم‌افزار به کار کارمندانی که ناهار خود را طولانی می‌کنند و بهانه می‌آورند که مشغول انجام یک کنفرانس کاری بودند یا در ترافیک گیر کرده بودند، پایان می‌دهد. «راج سینگ»، مدیر ۴۹ ساله یک شرکت، پس از اینکه روسای شرکت به طور مرتب به وی درباره کارمندانی که از خودروی اداره برای رفتن به خانه یا فرودگاه سوءاستفاده می‌کنند گله کردند، این نرم‌افزار را عرضه کرد. به محض اینکه روز کاری آغاز می‌شود، این برنامه جانبی به مدیر اجازه می‌دهد که حرکات و ترافیک تلفن همراه وی را کنترل کند.

در پایان یک روز کاری، کارمند می‌تواند عملکرد سیستم خصوصی را فعال کند و از ثبت حرکات توسط رییس جلوگیری کند. این نرم‌افزار با «جی. پی. اس» یکپارچه تلفن‌های همراه هوشمندی چون «بلک‌بری»، گوشی‌های نوکیا و گوشی‌های HTC سازگار است.

به این ترتیب به کارفرما اجازه می‌دهد که اگر کارمندی سوار بر خودروی اداره بود و در آن خودرو بیش از یک‌نفر سوار بود، محل، سرعت، فاصله و مدت زمان سفر را ردیابی کند. «راج سینگ» از این نرم‌افزار برای ۳۰ پرسنل خود در اداره‌ای واقع در منچستر انگلیس استفاده می‌کند. این نرم‌افزار در واقع نوعی دستگاه «ساعت- زن» است که به صورت از راه دور و مجازی کارمند را کنترل می‌کند.