بازار دیجیتال- مجموعه صنف تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری که شامل نه عضو فعال است، در حال حاضر توانایی تولید انواع تلویزیون اعم از لامپی،LCD،LED را داشته و میزان رشد تولیدات این کالا در کشور در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد بوده است. محمدرضا شهیدی، دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، در نشست خبری که در خصوص برنامه‌های آتی این صنف و همچنین تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر تولید لوازم صوتی و تصویری با حضور تنی چند از اعضای این انجمن برگزار شده بود، گفت: با چنین ظرفیت تولیدی که تنوع مدل آن در حدود ۱۵۰ هزار مدل است ما می‌توانیم خدمات مناسبی در قالب طرح «تامین» به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم. ضمن اینکه قرار بر این است که ۵۰ محصول جدید در قابل طرح «تامین» به مصرف‌کنندگان ارائه شود. شهیدی آمادگی این انجمن را با سایر شرکت‌های تولید و عرضه کننده در این حوزه را اعلام کرد تا تنوع برند و مدل‌ها را افزایش دهیم. وی همچنین پیش‌بینی کرد طی دو هفته آینده تعداد شرکت‌های عضو در این طرح افزایش یابد. وی در مورد طرح «تامین» که با همکاری وزارت صنایع اجرا می‌شود، گفت: به طور قطع اجرای این طرح به نفع مصرف‌کننده و تولید‌کننده داخلی است؛ چرا که با اجرای این طرح نقدینگی صرف تولید می‌شود و مصرف‌کننده نیز می‌تواند کالای باکیفیت را که مطابق روز دنیا است با قیمت مناسب و دریافت تسهیلات خریداری کند. وی که از عرضه کالا با تخفیف سه تا هفت درصدی در قالب این طرح خبر داد‌، در پاسخ به این سوال که اجرای این طرح و عرضه کالا با قیمت پایین‌تر از بازار، به بازار سنتی این کالاها ضربه می‌زند گفت، برای جلوگیری از این اتفاق و حفظ بازار سنتی روش‌های خاصی را اجرا خواهیم کرد تا مصرف‌کنندگان کاملا اختیاری برای خرید کالا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید ۴ میلیون دستگاه تلویزیون لامپی، LCD و LED و دیجیتال در کشور وجود دارد، گفت: با اجرای طرح تامین امکان افزایش تیراژ تولید شرکت‌ها فراهم می‌شود و از این طریق هزینه‌های ثابت بر تعداد تولید سرشکن شده و افزایش هزینه تولید جبران می‌شود.

محمدحسین برخوردار، رییس انجمن تولید‌کنندگان لوازم صوتی و تصویری نیز با بیان این مطلب که از مدت‌ها پیش درصدد اجرای برنامه‌هایی بوده‌اند تا با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها‌، بازار دچار تلاطم نشود، گفت این طرح‌، یک طرح ملی است و در راستای کم کردن میزان مصرف انرژی گام برمی‌دارد و قطعا اجرای طرح «تامین» نه‌تنها می‌تواند میزان مصرف انرژی را کاهش دهد، بلکه باعث اشتغالزایی شده و انگیزه رقابت را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند.