گوشی Xperia X۱۰ mini سونی اریکسون که به تازگی وارد بازار ایران شده است. این گوشی که با قیمت۳۶۰ هزار تومان در بازار تلفن همراه عرضه می‌شود تاکنون از فروش مناسبی برخوردار نشده است. این گوشی ۸۸ گرمی در ابعاد ۸۳ در ۱۶ در ۵۰ میلی متر ساخته شده است.

پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و نسل سوم با HSPA، نسخه ۶/۱ از سیستم‌عامل آندرویید با منوی Timescape، صفحه نمایش لمسی ۵۵/۲ اینچ خازنی با وضوح QVGA، دوربین پنج مگاپیکسلی با کانون ثابت و فلش LED و قابلیت فیلمبرداری در وضوح VGA از ویژگی‌های اصلی این گوشی سونی‌اریکسون به شمار می‌آید.

گوشی Xperia X۱۰ mini سونی اریکسون که با ساختار شیک و باریک تولید شده است دارای صفحه نمایش لمسی ۵۵/۲ اینچی خازنی با وضوح QVGA با پردازشگرQualcomm MSM۷۲۲۷ ۶۰۰MHZ و حسگر شتاب سنج برای چرخش اتوماتیک و قطع صدای زنگ با برگرداندن گوشی است. گوشی Xperia X۱۰ mini سونی‌اریکسون دارای نسخه ۶/۱ آندرویید است. در Xperia X۱۰ mini یک صفحه کلید چند ضربه‌ای استاندارد با پشتیبانی T۹ وجود دارد.

روی این صفحه نمایش لمسی خازنی نمی‌توان از قلم نیز استفاده کرد. گوشی XPERIA X۱۰ mini سونی‌اریکسون دارای ۱۲۸ گرم حافظه داخلی است که توسط مموری کارت microSD تا ۱۶ گیگابایت ارتقا می‌یابد. نرم‌افزار پخش موسیقی در این گوشی به‌رغم اینکه طراحی جدیدی دارد دارای ویژگی‌ها و امکانات جدیدی نیست. این برنامه با فایل‌های صوتی به‌خوبی کار می‌کند، اگرچه از کارآیی عالی برخوردار نیست.

بهترین ویژگی آن یک کلید میانبر است که به سرعت یک آهنگ یا آلبوم را روی YouTube یا بخش Play Now سونی اریکسون جست‌وجو می‌کند و به این منظور باید دکمه Infinite را فشار دهید. گوشی Xperia X۱۰ mini دارای یک دوربین پنج مگاپیکسل با ماکسیمم وضوح ۲۵۹۲ در ۱۹۳۶ پیکسل و یک فلش LED است. این گوشی از مجموعه کاملی از گزینه‌های ارتباطی برخوردار است.