وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت که بر اساس طرح تجاری ارائه شده توسط اپراتور سوم تلفن همراه پیش‌بینی می‌شود که این اپراتور در طول ۱۵ سال فعالیت ۶۷ هزار میلیارد تومان درآمد به‌دست آورد که میزان حق‌السهم دولت رقمی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌شود. رضا تقی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان اظهار کرد: برای تضمین و اطمینان خاطر از استیفای حقوق دولت، چنانچه اپراتور به درآمد پیش‌بینی شده در طرح تجاری نرسد، هرگز درآمد دولت از ۱۲ هزار میلیارد تومان کمتر نخواهد بود.

او درباره جزئیات سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه، بها، نحوه واگذاری، تعرفه‌ها و پیش‌شماره آن اظهار کرد: طبق پروانه اپراتور سوم باید ۹ ماه بعد از فعال شدن قرارداد، سیم‌کارت‌ها را به متقاضیان تحویل دهد و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سیم‌کارت‌ها از بهمن‌ماه سال جاری در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: توزیع سیم‌کارت‌های نسل سوم تلفن‌همراه به‌صورت همزمان در تهران و کلانشهرها است و در نهایت به تدریج در تمام کشور، عرضه خواهد شد و پیش شماره آن هم به احتمال زیاد کد ۰۹۲ خواهد بود.

تقی‌پور گفت: البته شرکت تامین تله‌کام در حال مطالعه استراتژی بازار است و تا زمانی که این مطالعات مشخص نشود و شرایط بازار با توجه به رقبای موجود سنجیده نشود، نمی‌توان بهای این سیم‌کارت‌ها را مشخص کرد.

وی ادامه داد: در مورد تعرفه هم به محض این که تعرفه مکالمه با سیم‌کارت نسل سوم درخواست شود، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره بررسی و اظهارنظر خواهد کرد.