جمع‌آوری بازی‌های بدون هولوگرام از سطح بازار

مدیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران در مردادماه امسال در بوستان گفت‌وگو‌خبر داد. بهروز مینایی‌در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، با اشاره به اینکه نظام ملی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای «اسرا» یک سال و نیم است بازی‌هایی را که در بازار ایران به طور قانونی توزیع می‌شود رده‌بندی می‌کند، ادامه داد: بخش سرگرمی که شامل وسایل و آخرین دستاورد بازی‌های رایانه‌ای در بخش تکنولوژی و بازی‌های مکمل رایانه‌ای است، برای بازدیدکنندگان امکان استفاده از این وسایل و آشنایی نزدیک آنها با این صنعت را فراهم می‌آورد.

مدیر بنیادی ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که بعضی از مدیران فستیوال‌ها و بازی‌سازان خارجی جزو مهمانان بخش‌های خارجی این نمایشگاه هستند، اظهار کرد:‌ حدود ۳۰ شرکت در حوزه تولید بازی در کشور فعال هستند که فکر می‌کنیم همگی علاقه‌مند به حضور باشند. مینایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری بازی‌های بدون هولوگرام از سطح بازار بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حال حاضر هیچ بازی بدون هولوگرامی در سطح بازار تهران وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان‌ها ۷۰ درصد بازی‌های موجود در بازار دارای هولوگرام هستند و در این راستا با جلساتی که با مدیران کل ارشاد استان‌ها داریم، قرار شده است در طول تابستان ۳۰ درصد باقیمانده بازار از بازی‌های بدون هولوگرام پاک شود.