معرفی تکنولوژی - ۱۳ خرداد ۸۹

بازار دیجیتال- در متن زیر برخی از تکنولوژی‌های به کاررفته در چاپگرهای امروزی معرفی شده‌اند. MICR

در واقع تکنولوژی شناسایی (خواندن) حروف و علائم است که عمدتا توسط بانک‌ها و موسسات مالی برای تسهیل در پردازش چک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، علائمی که با جوهرهای مغناطیسی روی کاغذ چاپ شده‌اند توسط‌ یک هد خوانده می‌شود. به این ترتیب که هر حرف یا علامت تنها با ارسال یک سیگنال منحصر به فرد شناخته می‌شود.

Low Noise Level

تکنولوژی به کار رفته در چاپگرهای لیزری به ویژه LEXMARK موجب ایجاد صدای فوق‌العاده کم در حالت فعال یا غیر فعال دستگاه شده، بنابراین اطمینان خاطر کاربران از چاپ حجم زیادی از اسناد را در محیطی آرام و کم‌صدا فراهم آورده است.

LCD Screen

کاربران با استفاده از ترکیب پانل کنترل و LCD رنگی می‌توانند عکس‌های مورد چاپ را مشاهده و انتخاب کنند. و به آسانی می‌توانند یک کارت حافظه متناسب با دوربین را درون شکاف کارت چاپگر قرار داده و سپس عکس موردنظر را انتخاب کرده و کلید Start را فشار دهند.

DVB

مجموعه‌ای از استانداردهای پذیرفته شده بین‌المللی برای تلویزیون دیجیتال است که توسط سازمان DVB Project (یک DVBکنسرسیوم صنعتی با بیش از ۲۷۰ عضو است که ۳۵ کشور آن را پذیرفته‌اند) تدوین شده ‌است.

M star

به منظور ارتقای هرچه بیشتر کیفیت تصویر و نمایش رنگ‌های زنده‌تر در تولید برخی از تلویزیون‌ها، از تراشه پیشرفته M star ACE-۲ استفاده شده ‌است.

Optical Picture Control

با استفاده از این تکنولوژی می توان با توجه به نور محیط، روشنایی تصویر را به صورت هوشمند کنترل نموده و در مصرف برق صرفه‌جویی کرد.