معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از اجرای نقشه جامع دولت الکترونیک در سال جاری خبر داد و گفت: با پیاده سازی این طرح، ارائه خدمات سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به مردم و مراجعات متعدد به این دستگاه‌ها سامان‌دهی می‌شود. احمد بزرگیان در گفت‌وگو با مهر در تشریح اهداف نقشه جامع دولت الکترونیک و پیاده‌سازی آن در کشور گفت: هم‌اکنون در سراسر کشور بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظیر بانک‌ها، ثبت احوال، مخابرات، شهرداری و سایر سازمان‌هایی که مستقیما بر ارائه امور به مردم دخیل هستند خدمات مختلفی را به مردم به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهند. اما آنچه که در این میان مشکلاتی را ایجاد کرده انجام این اقدامات به صورت جزیره‌ای است.

وی گفت: نقشه جامع دولت الکترونیک در نظر دارد تمامی خدمات مورد نیاز را که هم‌اکنون مردم برای انجام آن براساس نوع کار مجبور به مراجعه به چندین دستگاه و سازمان و دریافت تاییدیه‌های متعدد هستند را به صورت یکپارچه ارائه دهد تا از هدر رفتن سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.

بزرگیان با تاکید بر اینکه با پیاده سازی نقشه جامع دولت الکترونیک سعی داریم از مراجعات متعدد مردم به دستگاه‌ها و سازمان‌ها جلوگیری کرده تا به صورت یکپارچه خدمات را به صورت دیجیتالی دریافت کنند ادامه داد: به این ترتیب امکانی فراهم می‌شود که مردم برای انجام امور مرتبط با دستگاه‌های اجرایی حداکثر یک بار مراجعه داشته باشند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور از مرتبط شدن خدمات سازمان‌های مختلف در طرح دولت الکترونیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش مراجعات حضوری، کاهش ترافیک، افزایش سرعت رسیدگی به امور، کاهش قیمت تمام شده ارائه خدمات و کاهش فساد اداری خواهیم بود.

به گفته وی، رودررویی ارباب رجوع با ارائه دهندگان خدمات منجر به بسیاری از معضلات می‌شود، اما دولت الکترونیک صحت و سلامت خدمت‌رسانی را تضمین می‌کند.