بازار گوشی تلفن‌همراه در هفته منتهی به هفدهم دی ماه با ثبات سپری شد و بهای تمامی ‌گوشی‌های موجود در بازار اعم از گارانتی دار و بدون گارانتی ثابت ماند. نبود استقبال چندان برای انواع گوشی‌های بدون گارانتی عرضه شده در بازار تلفن همراه باعث شد تا در هفته گذشته فروشندگان نوسان قیمت چندانی را در این کالای ارتباطی ایجاد نکنند.

وضعیت نابسامان اقتصادی از دلایل اصلی بی‌رونقی بازار این کالای ارتباطی به همراه لوازم جانبی آن در هفته گذشته بود. طی هفته‌ای که گذشت بیشترین تقاضا در بازار مربوط به گوشی‌های بدون گارانتی بود و بازار گوشی‌های گارانتی‌دار به سردی سپری شد. کاهش واردات گوشی‌های سونی اریکسون توسط نمایندگان قانونی باعث شد نمایش گوشی‌های گارانتی دار این برند به طور چشمگیر در ویترین مغازه‌ها کاهش یابد. گوشی‌های نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ، ال‌جی و اچ تی سی نیز در هفته گذشته بدون نوسان قیمت در اختیار مشتریان قرار گرفت. گوشی‌هایی که در میانگین قیمت ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قرار داشت بیشترین تقاضای موجود در بازار را به خود اختصاص دادند.

فروشندگان این کالای ارتباطی با استمرار شرایط فعلی بازار تلفن همراه احتمال کاهش قیمت گوشی‌های موجود در بازار تا سقف پنج هزار تومان را پیش‌بینی کردند.