یافته‌های یک بررسی جدید نشان داد کاربران اینترنت آمریکایی به‌طور متوسط ۱۳ ساعت در هفته را به‌صورت آنلاین سپری می‌کنند. طبق یافته‌های بررسی هریس اینتراکتیو، ۸۰ درصد از آمریکایی‌ها از خانه، محل کار یا مکان‌های دیگر به اینترنت دسترسی می‌یابند.

بنابر این نظرسنجی که از بیش از دو هزار نفر انجام گرفته، کسانی که به اینترنت می‌روند به‌طور متوسط ۱۳ ساعت در هفته در اینترنت سپری می‌کنند، اما این آمار بسیار متفاوت است، به طوری که ۲۰ درصد این افراد به مدت دو ساعت یا کمتر در هفته را به‌صورت آنلاین سپری می‌کنند، در حالی که ۱۴ درصد به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر آنلاین هستند.

طبق این گزارش، متوسط ساعات سپری شده در اینترنت از هفت ساعت بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ به هشت تا ۹ ساعت در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ رسیده و در سال ۲۰۰۷ به ۱۱ ساعت افزایش یافته بود. کاربران در سال میلادی گذشته که بحران مالی به اوج رسید و پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به مدت ۱۴ ساعت در اینترنت زمان سپری کردند که نسبت به سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ دو برابر محسوب می‌شود. بنا بر این گزارش، افزایش استفاده از اینترنت می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله راحت‌تر بودن استفاده از اینترنت برای کارهایی مانند خرید کردن یا تماشای برنامه‌های تلویزیون مربوط باشد. به علاوه شمار وب‌سایت‌ها و برنامه‌های اینترنتی نیز افزایش یافته است. گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، بیش‌ترین افرادی هستند که زمان زیادی آنلاین هستند که به ۱۸ ساعت نیز می‌رسد.