تهدید شنوایی کاربران توسط mp3 player

افرادی که تنها ۵ ساعت در هفته به MP۳ پلیر با صدای بلند گوش می‌دهند احتمالا دچار آسیب‌های دائمی‌شنوایی خواهند شد. تیمی‌ متشکل از ۹متخصص وابسته به کمیته علمی‌خطرات نوظهور سلامتی در گزارشی‌این خبر را اعلام کردند.

این نهاد اروپایی همچنین گفت، جوانانی که در معرض‌این آسیب‌ها قرار دارند شاید تا سال‌ها پس از صدمه وارده ‌این مشکل را احساس نکنند. در‌این گزارش آمده است: «به طور مرتب گوش کردن به موسیقی پلیرهای شخصی با صدای بلند در سال‌های جوانی معمولا هیچ نمود آنی در مورد شنوایی ندارد، اما احتمالا در سال‌های بعدی زندگی ثقل سامعه‌ای خود را نشان می‌دهد.»

برخی از کارشناسان تاکید دارند که اگر جوانان به گوش کردن موسیقی در دراز‌مدت و با صدای بلند ادامه دهند در طول سال‌های آتی در میانه دهه سوم زندگی خود در معرض جدی خطر نارسایی شنوایی قرار خواهند گرفت. در مورد جوانان گزارش‌های فراوانی از زنگ زدن دائمی ‌یا موقتی گوش در نتیجه گوش کردن به موسیقی با صدای بلند وجود دارد، اما مطالعات کمی ‌در زمینه ارتباط بین استفاده از موسیقی پلیرهای شخصی و زنگ زدن گوش انجام شده است.

پس از شکایتی که توسط یکی از کاربران iPod در سال ۲۰۰۶ از شرکت اپل مطرح شد و ‌این شرکت متهم به عدم رعایت اصول‌ایمنی برای شنوایی شد، تحقیقاتی در‌این زمینه به انجام رسید.