راه‌اندازی سرویس حفاظت از بانوان هندی

کمیسیون بانوان هند(DCW) اعلام کرده است قصد دارد با همکاری اپراتورهای هندی، سرویس جدیدی برای حفاظت از بانوان هندی راه‌اندازی کند. به گزارش تالیانیوز، گفته می‌شود بانوان هندی با استفاده از این سرویس می‌توانند موقعیت خود را خیلی سریع و آسان به مرکز پلیس این کشور اعلام کنند. گفتنی است این سرویس به منظور جلوگیری از آزار و اذیت بانوان هندی توسط آدم‌ربایان و تبهکاران راه‌اندازی شده است.

به گفته یکی از اعضای این کمیسیون، بانوانی که از این سرویس روی تلفن‌همراه خود استفاده می‌کنند، می‌توانند در مواقع لزوم با گرفتن یک شماره به کمیسیون زنان متصل شوند و وضعیت خود را به اطلاع پلیس هند اعلام کنند. همچنین این سرویس می‌تواند محدوده مکانی کاربران را مشخص کند. پلیس هند اعلام کرده‌ است که همکاری‌های لازم برای استفاده سودمند از این سرویس برای بانوان را با این کمیسیون انجام خواهد داد. علاوه بر این اورژانس این کشور نیز در رابطه با رساندن مجروحان احتمالی به نزدیک‌ترین بیمارستان، با کمیسیون بانوان هند اعلام همکاری کرده است.

پیش‌بینی می‌شود تا سه ماه آینده بین ۳ تا ۵‌میلیون نفر از بانوان هندی که از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند به اشترک این سرویس درآیند.