عرضه اولین لپ‌تاپ مجهز به HD DVD-RW توسط توشیبا

ایتنا- توشیبا اعلام کرد اولین مدل لپ‌تاپ‌های خود که مجهز به درایو نوری HD DVD با قابلیت ضبط دوباره است را روانه بازار خواهد ساخت. این دستگاه از سری لپ‌تاپ‌های چندرسانه‌ای توشیبا موسوم به Qosmio بوده و مشخصا مخصوص کاربرانی طراحی شده که مایل به پخش فیلم‌های با کیفیت HD Video روی دستگاه خود هستند.

این دستگاه مجهز به دو تیونر HDTV است که به کاربر اجازه می‌دهد در حالی که به تماشای یک ایستگاه مشغول است همزمان نسبت به ضبط تصاویر ایستگاه دوم اقدام کند.

برای اطمینان از کافی بودن فضای ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ از یک هارد دیسک پرظرفیت با حجم ۴۰۰گیگابایت استفاده شده است.

صفحه نمایش ۱۷ اینچ عریض این لپ‌تاپ دارای دقتی برابر با ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است که مناسب تماشای فیلم‌های HDTV با بالاترین کیفیت خواهد بود. پردازنده این دستگاه ۲.۲GHz Core ۲ Dou بوده و مجهز به کارت گرافیک NVidia GeForce ۸۶۰۰ است.

دیگر امکانات این سیستم پیشرفته عبارتند از بلندگوی چهارکاناله با مارک Harman/Kardon، دو گیگابایت حافظه و شبکه بیسیم با پشتیبانی از استانداردهای ۱۱/۸۰۲ a/b/g .

همان‌طور که برای چنین دستگاهی با این مشخصات توقع می‌رود وزن Qosmio G۴۰ برابر با ۸/۴کیلوگرم است که موجب می‌شود این کامپیوتر چندان هم قابل حمل محسوب نشود.

با این حال معمولا دستگاه‌های اینچنینی مناسب افرادی هستند که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند و مایلند به جای تجهیزات چندرسانه‌ای متعدد مانند تلویزیون، پی‌سی، و دستگاه‌های پخش ویدئو یا سینمای خانگی از یک دستگاه چندکاره قوی مانند این لپ‌تاپ استفاده کنند.