رییس دانشگاه صنعتی شریف از انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت صنایع برای راه‌اندازی برجهای IT خبر داد. دکتر سعید سهراب پور در گفت‌وگو با مهر افزود: دانشگاه صنعتی شریف روز گذشته تفاهم‌نامه همکاری را با سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی وزارت صنایع منعقد کرد که بر اساس آن مقرر شد سازمان صنایع کوچک ۳ برج IT را در زمین‌های دانشگاه صنعتی شریف واقع در چیتگر راه‌اندازی کند.

وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سه برج در مساحتی به وسعت ۱۰ هکتار، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه در این مکان مستقر می‌شوند و فعالیت‌های تحقیقاتی خود را برای تبدیل هر چه سریع‌تر به محصول عرضه می‌کنند.

رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: وزارت صنایع در راستای تشویق شرکت‌های دانش بنیان که از دل دانشگاه‌ها بیرون می‌آیند اقدام به همکاری کرده است و نتیجه این تفاهمنامه نیز به نفع وزارت صنایع و کل کشور خواهد بود.

وی افزود: در صورت وجود فضای کافی در این چیتگر شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند برای گسترش و رشد هر چه بیشتر تحقیقات در زمینه IT در این مکان مستقر شوند.

سهراب‌پور گفت: در حال حاضر در این تفاهمنامه برای ایجاد مراکز رشد فعال در زمینه IT برنامه ریزی شده است و در آینده برای گسترش سایر رشته‌ها نیز تلاش می‌کنیم.

وی در مورد زمان راه‌اندازی این پروژه اظهار داشت: راه‌اندازی این پروژه به برنامه‌های وزارت صنایع بستگی دارد و پیش‌بینی می‌شود اتمام آن ۳ تا ۴ سال به طول بیانجامد.