رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: چنانچه از لحاظ فنی امکان جداسازی پیام کوتاه با متن فارسی از متن لاتین وجود داشته باشد، تعرفه پیامک فارسی ارزان خواهد شد. «وفا غفاریان»، در خصوص اجرایی شدن کاهش تعرفه پیامک با متن فارسی، گفت: معادل‌سازی تعرفه پیامک با متن فارسی و انگلیسی از لحاظ فنی توسط یک تیم پژوهشی تحت بررسی است و چنانچه شرایط فنی و محاسبات مربوط مثبت باشد، این طرح اجرایی خواهد شد.

تلفن‌همراه، ۴۰درصد کالاهای قاچاق در شهرستان ری است

رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ری گفت: ۴۰درصد کالاهای قاچاق کشف شده در شهرستان ری مربوط به گوشی تلفن‌همراه است.

محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۵۵فقره پرونده شامل قاچاق گوشی موبایل، پارچه، سیگار، چای، لوازم رایانه و ... به تعزیرات حکومتی وارد شده است که حدود ۳۵۰پرونده به قاچاق تلفن‌همراه اختصاص دارد.

یک تا شش ماه حبس برای مزاحمان تلفنی

یک منبع آگاه در شرکت ارتباطات سیار، گفت: به موجب ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی برای مزاحمان تلفنی مجازات حبس از یک تا شش ماه پیش‌بینی شده است.

وی در گفت‌وگو با «موبنا» با بیان اینکه اپراتور اول روش جدیدی برای پیگیری شکایت مشترکان از مزاحمان تلفنی تهیه و تدوین کرده است، اظهار داشت: در صورت شکایت مشترکان، با مزاحمان تلفنی برخورد خواهد شد؛ اما مشخصات یا آدرس افراد مزاحم به شاکیان اعلام نمی‌شود.

وی با تاکید بر مجازات حبس برای مزاحمان تلفنی طبق قانون تعزیرات اسلامی، به اصلاحیه‌ تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران نیز اشاره کرد و در تشریح این اصلاحیه گفت: هر کس وسیله‌ مخابراتی در اختیار خود را وسیله‌ مزاحمت دیگری قرار دهد و یا به عمد و با سوء نیت ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول پس از کشف، ارتباط تلفنی او به مدت یک هفته، همراه با اخطار کتبی قطع و تجدید ارتباط، مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط خواهد بود.