دنیای اقتصاد- تعامل و همکاری بخش خصوصی در حوزه آی تی با مجریان پروژه شبنم چندان پررنگ نیست و سازمان‌های خصوصی نیز تمایلی به مشارکت در اجرای این طرح از خود نشان نمی‌دهند. اعلائی، مدیر عامل شرکت راهبر (مجری طرح شبنم) با بیان این مطلب و در پاسخ به انتقاد رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای در رابطه با عملکرد مجریان پروژه شبنم به «دنیای اقتصاد» گفت: اعتقاد ما این است که اجرای چنین پروژه‌ای در مورد کالاهای کامپیوتری، بدون حمایت و همکاری اتحادیه و سازمان نظام صنفی امکان‌پذیر نیست. به همین منظور ما در ابتدای کار از اتحادیه فناوران رایانه استان تهران و سازمان نظام صنفی برای همکاری در اجرای هر چه بهتر این طرح دعوت به عمل آوردیم که اتحادیه همکاری خوبی را با ما شروع کرد .

وی افزود: در آغاز کار با سازمان نظام صنفی نیز جلسات متعددی گذاشتیم و حتی تفاهم نامه امضا کردیم.حتی کار به صدور ابلاغیه هم کشید و قرار بر این شد تا از هشتم مرداد ماه سازمان نظام صنفی لیست اعضا و موجودی کالاها و ... را به ما اعلام کند. اما از آن تاریخ تا کنون این سازمان نه به تعهدات خود عمل کرده است و نه در جلسات ما شرکت کرده است.

اعلائی افزود: سازمان نظام صنفی و اتحادیه فناوران رایانه استان تهران، هر دو جایگاهی یکسان برای ما دارند و ما به کمک و همکاری هر دو نیاز داریم. اما وقتی این سازمان خود تمایلی به شرکت در اجرای این طرح ندارد و در مقابل اتحادیه با تمام توان با ما همکاری می‌کند مسلم است که ما برای اجرای طرح شبنم در بازار کامپیوتر به اتحادیه تکیه می‌کنیم.

وی تاکید کرد که سازمان نظام صنفی در این زمینه کم کاری کرده است و گواه این ادعا هم این است که از مرداد ماه تا کنون حتی یک مورد همکاری کوچک بین این سازمان با مجریان پروژه شبنم مشاهده نشده است.