دنیای‌اقتصاد- در بازار اسپیکر برندهای گوناگونی وجود دارند که سهم فروش مسخصی از بازار دارند. البته این سهم فروش بسته به شرایط بازار و اتفاقات گوناگون متغیر است. یکی از این شرایط تغییرات قیمت است.

به گفته فعالان بازار از زمان رشد نرخ ارز و به هم خوردن تعادل قیمت‌ها در بازار، به‌طور مجدد نمونه‌های بدون گارانتی و بی‌نام و نشان در بازار این کالا پرمخاطب شدند! اما کاربرانی که سابق بر این از نمونه‌های با کیفیت و با اسم و رسم استفاده می‌کردند، تقریبا همچنان به سراغ این نمونه‌ها می‌آیند!
براساس نظر سنجی انجام شده توسط باشگاه فعالان آی سی تی نیز، در بازار اسپیکر طی شش ماه گذشته سهم محبوبیت این برندهای محبوب هم جابه‌جا شده است. به‌عنوان مثال ادی فایر که تا همین خرداد ماه گذشته پرفروش‌ترین برند بازار اسپیکر بود حالا جای خود را به پروبیت داده است.
براساس نظرسنجی این باشگاه، میکرولب پروبیت در حال حاضر به عنوان محبوب‌ترین برند در بازار اسپیکر دارای سهم فروش ۳/۱۵ درصدی است. این درحالی است که سهم فروش اسپیکرهای این برند در خرداد ماه گذشته ۱/۱۴ درصد بوده است.
ادی فایر هم که در خرداد ماه گذشته سهم فروشی حدود 26 درصد داشت، حالا با اختصاص سهم فروش 3/13 درصدی در رده دوم محبوب‌های بازار این کالا ایستاده است.
در رده سوم هم فراسو با کسب ۱/۱۳ درصد از سهم محبوبیت بازار ایستاده است. سهم محبوبیت این برند در خرداد ماه گذشته ۶/۱۴ درصد بوده است.
کریتیو هم با کسب سهم محبوبیت 8/12 درصد در رده بعدی محبوب‌های بازار ایستاده است. سهم محبوبیت اسپیکر‌های این برند در بازار خرداد ماه 11 درصد بوده است.
در رده بعدی هم جنیوس که مدت‌ها در رده پرفروش و محبوب‌های بازار تجهیزات جانبی کامپیوتری بود، ایستاده است. سهم محبوبیت اسپیکر‌های این برند در بازار آذرماه ۳/۱۱ درصد است. این درحالی است که سهم محبوبیت اسپیکر‌های این برند در خردا ماه ۵/۱۱ درصد بوده است.
فعالان بازار همچنین از رشد 30 تا 50درصدی قیمت‌ها در بازار این کالاها خبر داده و می‌گویند: رشد قیمت‌ها باعث شده است سهم محبوبیت این برندها در بازار کاهش چشمگیری یابد!