ثبات قیمت در بازار مانیتور - ۲۱ اردیبهشت ۸۸

بازار دیجیتال- به‌رغم ادعای برخی از فعالان بازار مانیتور در رابطه با افزایش قیمت مانیتورهای LG به دلیل عرضه مانیتورهای قاچاق تحت برند سامسونگ به بازار، مادیران نمایندگی فروش مانیتورهای LG و AOC از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر داد.

طبق اعلام این نمایندگی ،طی روزهای آینده حتی احتمال کاهش قیمت‌ها نیز وجود دارد.

این در حالی است که برخی فروشندگان مانیتور ادعا می‌کنند، انتشار خبر عرضه مانیتورهای قاچاقی سامسونگ به بازار باعث شده مصرف‌کنندگان به سمت برندهای رقیب کشیده شوند و این افزایش تقاضا باعث رشد قیمت‌ها در بازار شده است.

یکی از فروشندگان نیز در این‌باره می‌گوید: خبر ورود مانیتورهای قاچاقی به بازار به احتمال زیاد افت قیمت‌ها را در بازار مانیتور در پی خواهد داشت.

چراکه سامسونگ ناچار است برای جلب نظر مشتری قیمت‌ها را کاهش دهد و در پی این اتفاق سایر برندها نیز ناچار می‌شوند برای ادامه حیات در بازار رقابتی قیمت‌ها را کاهش دهند.

اما یکی از نمایندگی های فروش مانیتورهای سامسونگ در این باره می‌گوید: مانیتورهای سامسونگ در بازار با ضمانت نامه معتبر به فروش می‌رسند و خریداران نیز اگر هنگام خرید ضمانت نامه را از فروشنده دریافت کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد. پس عرضه مانیتورهای قاچاق خدشه‌ای به وجهه سامسونگ وارد نمی‌کند.

یکی دیگر از فروشندگان نیز از ثبات قیمت مانیتورهای این برند طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: به‌رغم ادعای برخی از فروشندگان به نظر نمی‌آید رخ مانیتورهای این برند تغییری کند.