توانایی ارائه ماهانه 5/1میلیون سیم‌کارت را داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه «توانمندی کشور در حوزه مدیریت و توسعه تلفن همراه بالا است»، اظهار کرد: توانایی ارائه ماهانه ۵/۱میلیون سیم‌کارت در کشور وجود دارد.

محمد سلیمانی اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم تاکنون حدود ۳۵میلیون سیم‌کارت به مردم واگذار شده که این تعداد عمدتا متعلق به سال‌های ۸۵ و ۸۶ است. وی با بیان اینکه «تاکنون ۲۲هزار مرکز تلفن همراه در کشور ایجاد شده است»، وی در خصوص پیشرفت‌های مخابرات طی سه‌سال گذشته، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به طور چشمگیری افزایش یافته و از ۱۰درصد در سه سال گذشته، اکنون به ۶۰درصد رسیده است که با شروع فعالیت اپراتور سوم وضعیت بهتر هم خواهد شد.سلیمانی ادامه داد: در شروع کار دولت نهم حدود ۲۵میلیون تلفن ثابت و همراه در کشور داشتیم، در صورتی که امروز بالغ بر ۶۶میلیون شماره در کشور داریم؛ یعنی در دولت نهم حدود ۴۱میلیون تلفن ثابت و همراه به مردم واگذار شده است.وزیر ارتباطات با بیان اینکه «قبل از دولت نهم، پنج‌هزار دکل BTS در کشور وجود داشت، اما امروز این رقم به ۲۵هزار دکل رسیده است»، خاطرنشان کرد: در مدت سه سال و چند ماه از عمر دولت نهم، به اندازه چهار برابر ۱۱سال گذشته، دکل تلفن همراه در کشور نصب شده است.

اختلال در شبکه تلفن همراه چه زمانی به پایان می‌رسد؟

اختلال در ارسال پیامک در برخی مناطق تهران و بخش‌هایی از کرج طی روزهای گذشته در حالی که هم چنان شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام می‌کند خرابی در کل سیستم و شبکه به آنها گزارش داده نشده است، به اوج خود رسیده و برای مشترکان همراه اول معضلی شده که بسیاری از آنها گله‌مند هستند.

به گزارش ایسنا، مشکل دریافت پیغام و به مقصد نرسیدن پیام‌ها در حالی که هر دو مشترک در دسترس هستند و حافظه گوشی آنها پر نشده است، دریافت گزارش ارسال پیام در حالی که ارسال نشده، ارسال پی‌درپی آن برای گیرنده‌ در حالی که فرستنده یک بار آن را ارسال کرده، ارسال ناقص پیام‌ و بسیاری موارد دیگر باعث شده مشترکان در انجام بسیاری از کارهای خود با مشکل یا تاخیر مواجه شوند. اما باید به این نکته توجه شود با وجودی که از ورود تلفن همراه به کشور در سال ۷۲ تا به امروز بیش از ۱۵ سال می‌گذرد و روز‌به‌روز هم بر تعداد کاربران این وسیله‌ ارتباط جمعی اضافه می‌شود، به رغم پیشرفت فن‌آوری‌ها، اما همچنان یک سوال بی‌پاسخ در ذهن کاربران تلفن همراه در ایران وجود دارد که اختلالات موجود در شبکه تلفن همراه چه زمانی به پایان می‌رسد؟

این در حالی است که به‌‌رغم اعتراض بسیاری مشترکان در این زمینه شرکت ارتباطات سیار ایران هم‌چنان ادعای نبود مشکل در شبکه را دارد؛ اما در هر حال، این انتظار که علاوه بر ذی‌نفع شدن مخابرات، حداقل پیامک‌ها به مقصد برسند، بدون شک انتظار زیاد و غیرمعقولی نیست.