نسل جدید LCD‌ها در لاس‌وگاس

نسل جدید نمایشگر LCD از سوی LG Display در نمایشگاه آینده محصولات الکترونیکی مصرفی لاس وگاس (CES) به نمایش درمی‌آید که در محیط‌های بیرونی همانند محیط‌های داخلی روشن خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نمایشگر ۱/۱۴ اینچی LCD جدید این شرکت برای به‌کارگیری در لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها ساخته شده و به کاربران امکان می‌دهد طبق محیط پیرامون خود تنظیمات را انجام داده و وضعیت نمایش را تغییر دهند.

طبق اعلام این شرکت نسل جدید نمایشگر LCD می‌تواند از وضعیت نور پس زمینه در محیط‌های داخلی به وضعیت انعکاسی در محیط‌های بیرونی تغییر یابد.

هنگامی که نمایشگر به وضعیت انعکاسی تغییر می‌یابد عمر باتری لپ‌تاپ بیشتر می‌شود، زیرا به نیروی کمتری برای تامین برق مورد نیاز برای روشن کردن صفحه نیاز دارد.

لازم به ذکر است تمامی نمایشگرهای LCD برای قابل مشاهده کردن تصاویر و نوشته‌ها در صفحه به یک منبع نور نیاز دارند و این منبع بر اساس نوع نمایشگر و استفاده مورد نظر از آن تفاوت دارد. تمامی نمایشگرها مانند آن دسته از نمایشگرهای به‌کاررفته در بیشتر لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون از روشنایی یک منبع نور در پشت صفحه استفاده می‌کنند که در نتیجه تصویر قابل مشاهده در محیط داخلی خوب به نظر می‌رسد، اما برای مشاهده در محیط‌های باز به اندازه کافی روشن نیست.

نمایشگرهای انعکاسی از یک آینه در پشت صفحه استفاده می‌کنند تا نور محدود را برای تصویر روشن‌تر در محیط بیرونی بازتاب دهد؛ این شرکت هنوز برنامه‌ای برای تولید انبوه این نمایشگر به‌منظور به‌کارگیری در لپ‌تاپ‌ها ندارد.