یک سال پیش کمال محامدپور در چنین روزهایی اعلام کرد که در پی مذاکرات صورت گرفته در شواری سیاستگذاری بخش مخابرات کشور، مشخص شد که علاوه بر اپراتور سوم، مخابرات کشور به یک اپراتور دیگر تلفن همراه نیز نیاز دارد.

وی در آن زمان اظهار داشت: شرایط حضور یک اپراتور دیگر را پس از ورود اپراتور سوم بررسی کرده‌ایم و بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود با توجه به نیاز مخابرات کشور، پروانه اپراتور چهارم نیز صادر شود.

محامدپور، در خصوص زمان تقریبی صدور مجوز برای اپراتور چهارم تاکید کرد: شرایط اپراتور سوم مشخص خواهد کرد که چه زمانی باید پروانه اپراتور چهارم صادر شود.

سال گذشته در چنین روزهایی محمد عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت: با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها نرم‌افزار استاندارد «جاوا» برای ارسال پیامک فارسی تا ۲۰۰ حرف به زودی در اختیار مشترکان همراه اول قرار می‌گیرد.

این نرم‌افزار برای ارسال پیامک فارسی به جای انگلیسی طراحی شده است و مشترکان می‌توانند با کمک آن تا ۲۰۰ کاراکتر فارسی بدون افزایش قیمت پیامک در قیاس با پیامک انگلیسی ارسال کنند.

درحالی که این نرم‌افزار به بهانه افزایش تعرفه پیامک لاتین و کاهش تعرفه پیامک فارسی ارائه شد، اما همچنان آماری از نصب این نرم‌افزار روی گوشی‌های موجود در کشور منتشر نشده و مشخص نیست که چند درصد از پیامک‌های ارسالی در طول روز با استفاده از این نرم‌افزار صورت می‌گیرد.