معاون شرکت ارتباطات سیار گفت: اجرای استفاده مشاع از سایت های BTS، در انتظار تصویب تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات است.

حسن رضوی در گفت‌وگو با موبنا در خصوص استفاده مشترک اپراتورهای تلفن همراه از ۵۰ سایت BTS در تهران اظهار داشت: در حال حاضر آمادگی انجام این کار از سوی اپراتورها وجود دارد و اقدامات فنی آن نیز انجام شده است.معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار گفت: شرکت ارتباط مشترک شهر (سایت شیرینگ) به دنبال اخذ تصویب تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات است تا هزینه اجاره هر سایت و راه‌اندازی آن را به اپراتورها ابلاغ کند.

عضو هیات‌مدیره سایت شیرینگ با تاکید بر اینکه برای استفاده مشاع از سایت‌های BTS به تعرفه نیاز است، اضافه کرد: اگر تعرفه وجود نداشته باشد باید از طریق مناقصه این کار صورت گیرد که در این صورت مشخص نیست برنده مناقصه شرکت ارتباط مشترک شهر باشد.

در مرحله اول فعالیت شرکت ارتباط مشترک شهر حدود ۵۰ دکل BTS در تهران مورد استفاده مشارکتی اپراتورهای اول، دوم و تالیا قرار می‌گیرد، به نحوی که آیین نامه‌ای در خصوص مسائل حقوقی و تعرفه ای آن از سوی این شرکت به تدوین رسیده و در مرحله تصویب نهایی توسط سازمان تنظیم مقررات قرار دارد.در همین حال حدود دوهزار سایت BTS در تهران متعلق به همراه اول، ۵۰۰ سایت متعلق به ایرانسل و ۳۰۰ سایت نیز به تالیا اختصاص دارد.

مدل‌های انتقال دانش فنی را در مزایده اپراتور سوم بررسی کنیم

با توجه به مطالعات صورت گرفته کنسرسیوم مخابرات کاملا بر اسناد مزایده اپراتور سوم واقف بوده و از این رو برنامه‌های خود را مطابق با موارد درج شده در این اسناد پیاده کرده است.

فرامرز رستگار دبیر کنسرسیوم بزرگ مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: از آنجایی که براساس اسناد این مزایده نظارت و پشتیبانی بخش فنی اپراتور سوم بر عهده طرف ایرانی است باید براین نکته تاکید شود که طرف ایرانی پیش از این تجربه کوچکتری در این زمینه داشته است یا خیر؟

وی گفت: انتقال دانش فنی از شرکت‌های خارجی طرف قرارداد از دیگر موضوعاتی است که باید در مزایده اپراتور سوم به دقت مورد بررسی قرار گیرد.عضو کنسرسیوم بزرگ مخابرات افزود: این احتمال همواره وجود دارد که شرکت‌های خارجی تمایلی به انتقال دانش و تجربیاتشان به داخل کشور نداشته باشند از این رو باید ارزیابی شود که حتما طرف قرارداد نسبت به تعهد خود پایبند باشد.

رستگار افزود: مدل‌های انتقال دانش فنی از شرکت‌های خارجی باید در یک تحقیق جامع مورد بررسی قرار گیرد و نباید به یک امضا که پای قرارداد درج می‌شود، اکتفا کرد. وی در پایان تاکید کرد: ممکن است دانش فنی و علوم نیز توسط شرکت‌های خارجی مورد استثمار قرار گیرد.

صد هزار مشترک برای دریافت سرویس GPRS ثبت نام کردند

معاون نظارت و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات سیار گفت: تاکنون صد هزار مشترک همراه اول برای دریافت سرویس GPRS ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش موبنا محمد حسین فلاح اصغری در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل آزمایشی بودن سرویسGPRS، این سرویس از ساعت ۲۳ تا ساعت ۸ صبح فعال است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر همراه اول در جهت توسعه سرویس‌های جدید در تلاش است، اظهار داشت: تجهیزات و ساختاری که در شبکه ارتباطات سیار مورد استفاده قرار می‌گیرد خریداری شده‌اند و به یک بازنگری کلی احتیاج دارد.فلاح اصغری خاطرنشان کرد: برنامه شرکت ارتباطات سیار پوشش تلفن همراه در سراسر کشور است. وی ادامه داد: همراه اول در واگذاری سیم‌کارت‌های دائمی به روز است و سیم‌کارت‌های اعتباری خود را هم ظرف یک هفته واگذار می‌کند و در نتیجه با توجه به شرایط فعلی، صف‌های طولانی برای ثبت نام دیگر دیده نمی‌شود.