مهر- قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از اجرای راهکارهای حفاظتی برای جلوگیری از سرقت کابل‌های مخابراتی که با افزایش بهای فلز مس در بازار، شدت می‌گیرد، خبر داد و تاکید کرد که در بسیاری مواقع سارقان‌این کابل‌ها را به اشتباه سرقت می‌کنند. ابراهیم یافتیان با اشاره به موضوع سرقت کابل‌های مخابراتی که موضوع تازه‌ای نیست و سالانه منجر به ضررهای بسیاری برای مخابرات می‌شود، اظهار داشت: سرقت کابل‌های مسی با هدف فروش مس صورت می‌گیرد و با افزایش بهای فلز مس در بازار، تعداد‌این سرقت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان ‌اینکه در حال حاضر شرکت مخابرات استان تهران در حال اجرای راهکارهای حفاظتی برای دریچه‌های کابل‌های مسی است تا امکان سرقت آن کاهش یابد، تصریح کرد:‌ این روش روی درب ورودی حوضچه‌های کابل‌های مسی صورت می‌گیرد تا امکان بریدن و سرقت کابل وجود نداشته باشد.

یافتیان اضافه کرد: به دلیل آنکه سارقان کابل‌های مخابراتی، اطلاعات کافی در مورد ‌این کابل‌ها ندارند در بسیاری از موارد به اشتباه فیبرهای نوری را به جای کابل‌های مسی می‌برند و‌این اشتباه تنها باعث قطع ارتباط مشترکان فیبر می‌شود و چیزی عاید سارقان نخواهد شد.