بازار دیجیتال- کنسول‌های بازی در بازار داخلی اگر چه این روزها بازار گرم و پررونقی ندارند، اما به هر حال برندهای مختلف همچنان محصولات جدید را به بازار عرضه می کنند.

بر اساس اعلام فعالان بازار، در مدت اخیر نوسانات نرخ ارز روی بازار این کالاها نیز تاثیر گذاشته است و در بازار کنسول‌های بازی شاهد افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها در ماه‌های گذشته بوده‌ایم. محمد موسوی، یکی از فعالان بازار کنسول‌های بازی در پاساژ پایتخت، با بیان این مطلب می‌گوید، اگر چه رشد قیمت‌ها باعث شده است اندک متقاضیان خرید کنسول‌های بازی هم کاهش یابند، اما ما ناچاریم قیمت‌ها را افزایش دهیم؛ چرا که در غیر این‌صورت به شدت متضرر می‌شویم.
صمدی، یکی دیگر از فعالان بازار هم می گوید، هر سال در این ایام بازار خرید و فروش کنسول‌های بازی بسیار گرم و پررونق می‌شد و حتی فروشندگان این کالاها برای خریداران جوایزی مانند نرم‌افزارهای سرگرمی و ... در نظر می‌گرفتند. اما امسال وضعیت بسیار متفاوت است و از تقاضا در بازار خبری نیست.
به گفته فعالان بازار اندک تقاضای موجود در بازار مربوط به کنسول‌ها سونی به ویژه کنسول ps۳ است. همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی‌سی‌تی، در بازار کنسول‌های بازی در ایران کنسول ps۳ سونی با اختصاص ۱/۲۹درصد از سهم فروش بازار به خود در رتبه نخست محبوب‌های بازار ایستاده است و پس از آن xbox ۳۶۰ مایکروسافت با اختصاص ۷/۲۸ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه دوم ایستاده است.
پس از این کنسول هم xbox مایکروسافت در رتبه سوم محبوب‌های بازار ایستاده است. این کنسول بازی 9/17 درصد از سهم محبوبیت بازار را به خود اختصاص داده است.
ps۲ سونی با اختصاص ۷/۱۴ درصد از سهم محبوبیت بازار و psp با اختصاص ۵/۶ درصد از سهم محبوبیت بازار در رتبه‌های بعدی محبوب‌های بازار کنسول‌های بازی قرار گرفته‌اند.