بازار دیجیتال- تقاضای کاربران در بازار تلویزیون در سال 2011 از آنچه انتظار می‌رفت، کمتر بود. با این حال اما در آخرین روزهای سال نشانه‌هایی از بهبود و رشد دوباره در این بازار دیده شد. سال 2011 با کاهش نسبی موجودی در صنعت تلویزیون آغاز شد و بلافاصله به کاهش سریع صادرات جهانی این محصول منجر شد. در نهایت انتظار می‌رود صادرات جهانی تلویزیون در سال 2011 تنها رشد 1/0 درصدی را تجربه کرده باشد.

جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتیNPD DisplaySearch نشان می‌دهد که روند رشد بازار جهانی تلویزیون در سال ۲۰۱۱ دوباره از سر گرفته می‌شود و صادرات آن با افزایش ۲ درصدی به ۲۵۴ میلیون دستگاه می‌رسد. «پل گاگنون» یکی از تحلیل‌گران موسسه NPD در این مورد می‌گوید: «شرایط اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۱ بهبود پیدا کرد، اما با روند کندتر از چیزی که انتظار می‌رفت. به این ترتیب کاربران در بازارهای بزرگ مانند اروپا با ادامه روند بی‌ثباتی مواجه شدند که در نهایت به الگوهای سرمایه‌گذاری و خرید بسیار محتاطانه منجر شد. از طرفی به دلیل اینکه کاهش قیمت‌ها به شدت چند سال اخیر نبود و البته تغییر به سمت تکنولوژی‌های جدید مانند تلویزیون‌های با پس‌زمینه LED و سه بعدی با سرعت زیادی رخ می‌داد، مصرف‌کنندگان بیشتر تمایل دارند که برای خرید منتظر زمان اوج فروش در بازار شوند.»
در حالی که تغییر از تلویزیون‌های CRT یا لامپی به سمت تلویزیون‌های LCD و پلاسما با سرعت دارد رخ می‌دهد، بازار تلویزیون صفحه تخت با سرعت کمتری از روند رشد 2 تا 4 درصدی سالانه رشد می‌کند. به طور کلی اما تلویزیون‌های LCD همچنان پرطرفدارترین تکنولوژی در این بازار هستند که بیشترین سهم صادرات و درآمد را در اختیار دارند و انتظار می‌رود به خاطر کاهش میزان فروش تلویزیون‌های پلاسما، سهم بیشتری را هم از بازار جهانی تلویزیون‌ها بدست بیاورند. در واقع همانطور که فاصله قیمت تلویزیون‌های LCD با تلویزیون‌های پلاسما کمتر و کمتر می‌شود، تقاضا برای خرید تلویزیون‌های پلاسما هم کمتر می‌شود.


به طور کلی اما تلویزیون‌های بزرگ طرفداران بیشتری دارند و انتظار می‌رود صادرات تلویزیون‌های 40 اینچ و بزرگ‌تر در سال 2012 با رشد 12 درصدی همراه شود. درست به همین دلیل هم پیش‌بینی می‌شود قیمت تلویزیون‌های بزرگ‌تر در سال 2012 کمی ارزان‌تر شود و انتظار می‌رود که قیمت تلویزیون‌های 50 اینچ به طور متوسط به کمتر از هزار دلار و تلویزیون‌های 60 اینچ به کمتر از دو هزار دلار برسد.
تحقیقات NPD نشان می‌دهد که خریداران ترجیح می‌دهند تلویزیون‌های بزرگ‌تر با قابلیت‌های کمتر را بخرند تا تلویزیون‌های کوچک‌تر با قابلیت‌های بیشتر. حالا کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که صادرات تلویزیون‌های LCD با رشد ۹ درصدی از ۲۰۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۱ به ۲۲۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۲ برسد.
این تلویزیون‌ها در سال 2011 بیش از 82 درصد از صادرات جهانی بازار تلویزیون را به خودشان اختصاص داده‌اند که انتظار می‌رود این سهم در سال 2012 به 88 درصد برسد. کارشناسان اما می‌گویند که سهم تلویزیون‌های LED از صادرات جهانی تلویزیون‌ در سال 2012 به 67 درصد خواهد رسید. در واقع این اتفاق به دنبال کاهش تقاضا برای تلویزیون‌های پلاسما و ورود تعداد کم از تلویزیون‌های گران قیمت OLED در اواخر سال 2011 رخ می‌دهد.